مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده در برخی نقاط کشور طی امروز و روزهای آینده خبر داد.

جاده بارانی - لغزنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، صادق ضیائیان با اشاره به وجود آلودگی هوا در برخی از روزهای استان تهران بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سال خشکی را داشتیم و زمین‌های اطراف تهران خشک‌تر از سال‌های تر بوده است، بنابراین با کوچک‌ترین بادی، گرد و خاک بلند می‌شود.

وی ادامه داد: برای همین معمولا، ما یک غباری داریم که در اغلب شهرهای ایران دیده می‌شود، چون سال خشکی را داشتیم و این غبار محلی را در این ایام خواهیم داشت. همچنین توجه کنید که سرعت باد هم در بهار یک مقدار بیشتر از فصل‌های دیگر است، به خصوص در دشت‌ها که فضا باز است و این موجب می شود که یک مقدار گرد و غبار را در هوا داشته باشیم.

وی در مورد وضعیت جوی استان‌های کشور، بیان کرد: ما طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات رشته کوه البرز و مرکزی، همچنین ارتفاعاتی که در استان تهران، البرز و قزوین قرار دارند و همچنین در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان و کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، شمال فارس و جنوب کرمان بارش‌های را به شکل رگبار و پراکنده و رعد و برق در بعد از ظهر خواهیم داشت.

ضیاییان در مورد وضعیت جویی فردا، گفت: برای فردا هم در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی شرق، همدان و برخی نواحی اصفهان، شرق فارس، یزد و کرمان بارش‌های رگباری و پراکنده را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: حتی در بعضی از نقاط دیگر بارش‌های رگباری و موقت زودگذرند و برای روز یکشنبه (۵ اردیبهشت) هم در ارتفاعات البرز شرقی، سواحل شرقی دریای خزر، نیمه شمالی اصفهان، جنوب یزد، کرمان و فارس بارش‌های پراکنده‌ای را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 596852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha