دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: نقطه‌عطف حق پخش تلویزیونی به دیدار علی کفاشیان و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور برمی‌گردد.

آنجا که بن‌همام خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: «فوتبال شما با یک چالش جدی روبه‌روست که سهمیه شما برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به مخاطره می‌اندازد.»

جلسه کفاشیان با رئیس سازمان ورزش

کفاشیان در جلسه‌ای با علی‌آبادی اصلی‌ترین دغدغه فدراسیون فوتبال یعنی گرفتن حق پخش تلویزیونی از صدا و سیما را تشریح کرد. هرچند که این جلسه هیچگاه رسانه‌ای نشد اما رئیس سازمان ورزش نیز طی مذاکراتی با مهندس‌ ضرغامی موضوع حق پخش تلویزیونی و ضرورت عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال را ضروری خواند.

 واکنش اول این بود که قراردادی صوری با فدراسیون فوتبال به امضا برسد تا از این طریق فدراسیون با ارسال نسخه قرارداد برای AFC بتواند سهمیه‌های کامل خود در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. اما رایزنی‌ها جهت گرفتن درآمدهای حق پخش تلویزیونی از سوی فدراسیون فوتبال همچنان ادامه پیدا کرد. فدراسیون فوتبال در حالی این پیشنهاد  را قبول نکرد که صداوسیما در مرحله‌ای از مذاکراتش با فدراسیون موضوع پرداخت درصدی از درآمدهای حق پخش تلویزیونی را به میان کشید.

به طوری که تنها چند درصد از درآمدهای حق پخش تلویزیونی نصیب فدراسیون فوتبال شود. این در حالی است که سازمان صداوسیما اعتقاد دارد فدراسیون فوتبال از لحاظ قانونی نمی‌تواند آنها را تحت فشار بگذارد. چه برخی باشگاه‌ها به خصوص پرسپولیس و استقلال هنوز به صورت دولتی اداره می‌شوند و به همین دلیل ضرورتی ندارد که سازمان صداوسیما مسئله حق پخش تلویزیونی را بپذیرد.

موافقت صداوسیما با حق پخش تلویزیونی

بالاخره پس از کشمکش‌های فراوان درباره حق پخش تلویزیونی ،روز گذشته خبرگزاری فارس در این خصوص از موافقت سازمان صدا و سیما خبر داد.عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در این باره گفت: «مذاکرات و مکاتبات مثبتی با مسئولان صداوسیما انجام داده‌ایم.

صداوسیما با پرداخت حق پخش تلویزیونی به فدراسیون موافقت کرده اما در حال چانه‌زنی بر سر مبلغ هستیم.»گنجعلی‌خانی در خصوص اینکه فدراسیون چه رقمی را به عنوان مبلغ حق پخش از صداوسیما درخواست کرده است، گفت: «پیش‌بینی ما این است که صداوسیما از تبلیغات مسابقات فوتبال 600 میلیارد تومان درآمد داشته باشد که 01 درصد آن یعنی 60 میلیارد تومان (600 میلیارد ریال) باید به فدراسیون پرداخت شود. البته آنها با این رقم موافق نیستند.»یک منبع آگاه به همشهری گفت صداوسیما پیشنهاد 30 میلیارد تومانی را مطرح کرده .

کفاشیان: عواقب حق پخش تلویزیونی به ما ربطی ندارد

کفاشیان درباره حق پخش تلویزیونی نیز گفت: «ما در این زمینه مکاتبات بسیاری با صداوسیما انجام داده‌ایم اما نتیجه‌ای نگرفتیم و این موضوع ما را بسیار نگران می‌کند. بی‌تردید اگر موضوع حق پخش تلویزیونی حل نشود، فوتبال ما نمی‌تواند در جرگه تیم‌های فوتبال سطح اول آسیا قرار گیرد. به همین دلیل نامه‌ای برای ریاست سازمان صداوسیما خواهیم نوشت و نگرانی‌های خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم. بی‌تردید اگر در آینده مشکلی از این نظر برای موقعیت فوتبال ایران در آسیا رخ‌دهد، دیگر فدراسیون فوتبال مسئول نخواهد بود.»

هرچند که برخی منابع از پیشروی و موفقیت فدراسیون فوتبال در خصوص حق پخش تلویزیونی سخن می‌گویند اما با این حال اظهارنظر علی کفاشیان شاید نشانه خوبی به حساب نمی‌آید.

کد خبر 59683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز