همشهری آنلاین: رییس فدراسیون فوتبال گفت: "اطلاعیه‌ای که صدا و سیما صادر کرده، مستند نیست و ما هم‌چنان بر حل مشکل حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال اصرار داریم."

علی کفاشیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: "صدا و سیما اطلاعیه‌ای صادر کرده که مستند نیست. در حالی که قرار بود نامه‌ای برای ما ارسال کند که این کار را هم انجام نداده‌اند. یک ماه پیش ما به صدا و سیما اعلام کردیم که اگر مشکل قانونی بر سر راه حق پخش تلویزیونی وجود دارد به ما اطلاع بدهند تا ما این مشکل را حل کنیم، اما متاسفانه آنها این کار را هم نکردند.

کفاشیان افزود: "در اطلاعیه‌ای که صد او سیما صادر کرده، قانون را مورد استناد قرار داده‌اند که مربوط به هفت، هشت سال پیش است. در حال حاضر بسیاری از شرایط تغییر کرده و قوانین AFC هم تغییر کرده است. شاید در گذشته دادن حق پخش تلویزیونی هیچ توجیهی نداشته، اما در وضع فعلی یکی از شرایط حرفه‌ای شدن فوتبال کشورها همین حق پخش تلویزیونی است.

کفاشیان درباره‌ استفاده از جمله "تحمیل شرایط بر فوتبال ایران " در اطلاعیه صدا و سیما گفت:"کنفدارسیون فوتبال آسیا هیچ اصراری ندارد که ایران در لیگ حرفه‌ای آسیا چهار سهمیه داشته باشد، ‌بنابراین اینکه بگوئیم AFC شرط حق پخش تلویزیون را بر فوتبال ایران تحمیل کرده حرف اشتباهی است. کنفدراسیون فوتبال آسیا این بند را به عنوان یکی از شرایط حرفه‌ای شدن در فوتبال کشورها قرار داده است. اگر ما این بند را اجرا کنیم می‌توانیم در لیگ حرفه‌ای حضور داشته باشیم، در غیر این صورت باید مانند پاکستان در جام دسته دوم آسیا شرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد صدا و سیما برای حل این مشکل چه بوده است، گفت:" آنها پیشنهاد داده بودند که برای سه سال تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها را بگیرند و در قبال آن پولی به فدراسیون فوتبال بدهند.

 این پیشنهاد آنها سه مشکل داشت: یکی اینکه قرار داد تبلیغات محیطی یک ساله است و نه سه ساله، دوم اینکه صدا و سیما هم مانند هر سازمان دیگری که می‌خواهد تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها را بگیرد باید در مناقصه شرکت کند، و سومین ایراد هم این بود که حق پخش تلویزیونی مسئله جدایی است با تبلیغات محیطی. بنابراین پیشنهاد صدا و سیما، پیشنهاد منطقی‌ای نبود که بخواهیم آن را بپذیریم".

کفاشیان افزود:" ما پیش از این به بیت مقام معظم رهبری، نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور نامه نوشته بودیم تا راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم. در حال حاضر که صدا و سیما قانون قدیمی مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عنوان دلیلی برای پرداخت نکردن حق پخش تلویزیونی اعلام کرده، ما هم نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌کنیم تا بتوانیم این مشکل را از این طریق حل کنیم. "

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به زمان سه روز ایران برای حل این مشکل، به امضای قرار داد با صدا و سیما امید دارید؟ گفت:" ما همیشه امیدوار بوده‌ایم اما در این شرایط دیگر نمی‌دانیم که این کار شدنی است یا خیر."

کفاشیان افزود: "روز گذشته در هیات رییسه فدارسیون فوتبال تصمیم گرفته شد از این هفته اجازه ورود دوربین‌های شبکه‌های تلویزیونی را به ورزشگاه‌ها ندهیم و از بازی استقلال و پرسپولیس این کار آغاز خواهد شد."

وی ادامه داد:" به تمامی هیات‌های استان‌ها نامه خواهیم زد که اجازه ورود دوربین‌ها را به ورزشگاه‌ها ندهند و این کار از هفته نهم لیگ انجام خواهد شد. با این حال اگر مشکل حق پخش تلویزیونی حل شود ما هم ممانعتی انجام نخواهیم داد."

کد خبر 64478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز