مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی از حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت در آذربایجان غربی تا تیر در استان خبر داد.

بیمه سلامت

به گزارش همشهری آنلاین، از چند ماه قبل حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی در کشور کلید خورده است و از اول اردیبهشت هم دفترچه‌های بیمه سلامت چاپ نمی‌شوند. این اقدام در آذربایجان غربی با توجه به بافت روستایی، کشاورزی و عشایری که اغلب از بیمه‌های سلامت استفاد می‌کنند با مشکلاتی همراه بود.

در حال حاضر برخی داروخانه‌ها در نقاط دورافتاده استان زیرساخت لازم برای نسخه الکترونیکی را ندارند و برخی پزشکان هم از نسخه‌نویسی الکترونیکی خوداری می‌کنند. همچنین بنا به گفته برخی شهروندان با وجود ممنوعیت نسخه‌نویسی کاغذی دفترچه بیمه در برخی دفاتر پذیرش دفترچه هم صورت می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با تاکید بر تامین زیرساخت‌ نسخه‌ الکترونیکی می‌گوید: از ۲سال قبل اقدامات لازم در این باره انجام شد و در حال حاضر هم مرحله نخست نسخه‌نویسی الکترونیکی در حال اجراست و در مراحل بعدی مراکز روستایی و دیگر مراکز نیز تا تیر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

فریده جعفری با بیان اینکه علاوه بر درمانگاه های دولتی در هزار مطب پزشکی، داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری بخش خصوصی هم نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام می‌شود، می‌افزاید: ۸۸ درصد درمانگاه‌ها بدون نیاز به کاغذ،  نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام می‌دهند و حتی در بیمارستان‌ها پذیرش سرپایی هم به صورت الکترونیکی است و در موارد بستری هم برنامه‌ریزی برای پذیرش  الکترونیکی در حال انجام است.

وی درباره تکلیف شهروندانی که همچنان دفترچه درمانی دارند هم توضیح می‌دهد: نسخه‌هایی که به صورت کاغذی نوشته می‌شود از سوی درمانگاه‌ها و پزشکان به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.

کد خبر 596745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha