مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: کردستان جزو استان‌های برتر و پشتاز کشور در نسخه‌نویسی الکترونیک است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان

انور اسماعیلی در گفتگو با همشهری آنلاین افزود: سال گذشته در این استان یک میلیون نسخه الکترونیکی صادر شده است.

وی افزود: از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نسخه مربوط به کارکنان دولت، ۳۰۰ هزار نسخه سایر اقشار، حدود ۲۰۰ هزار نسخه روستایی، ۷۰ هزار بیمه همگانی و ۴۴ هزار نسخه مربوط به بیمه ایرانیان بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با بیان اینکا ماهانه ۱۱۰ هزار نسخه الکترونیکی در کردستان صادر می شود، گفت: از نظر زیرساخت‌های اجرای طرح هیچ مشکلی در کردستان وجود ندارد. ۸۵ درصد زیرساخت فیبرنوری در استان وجود دارد و مراکز روستایی بصورت آفلاین تحت پوشش نسخه الکترونیک قرار دارند.

وی اضافه کرد: در ۱۰۰ درصد مراکز درمانی خصوصی و دولتی کردستان در بخش‌های مختلف نسخه‌نویسی الکترونیکی در دو بخش سرپایی و بستری در حال اجراست.

 در حوزه دانشگاهی نیز در بخش بستری ۱۰۰ درصد نسخه الکترونیک در حال اجراست. تنها در بخش سرپایی به علت شیوع کرونا ۲۰ درصد در بخش سرپایی پیشرفت داشته است که قرار است طی یکی دو ماه آینده تکمیل شود.

اسماعلی در خاتمه گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان کردستان که حدود ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان می‌ شود، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این رقم ۶۰ درصد آن را روستاییان تشکیل می‌دهند. حدود ۲۰۸ هزار نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و مابقی تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح هستند.

کد خبر 599922
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha