مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که موج چهارم کرونا در این استان احتمالاً به بالاترین نقطه خود رسیده است.

کرونا در گیلان

به گزارش همشهری آنلاین، متوقف شدن روند صعودی تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در مراکز درمانی مازندران طی چند روز اخیر از نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این استان می‌تواند نشانه‌ای از رسیدن موج چهارم این بیماری در مازندران به بالاترین نقطه خود باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز، چهارشنبه، در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان گفت: به طور قطعی نمی‌توان اعلام کرد که مازندران در سراشیبی آمار بستری‌شدگان کرونایی قرار دارد، اما به نظر می‌رسد آمار بستری‌ها و مراجعات سرپایی به بیشترین حد رسیده است.

سید عباس موسوی افزود: آمارها نشان می‌دهند که احتمالاً شیوع ویروس در مازندران به نقطه اوج نمودار در موج چهارم رسیده است. اما در روزهای آتی می‌توان با استناد به آمارهای جدید در این زمینه اظهارنظر قطعی‌تری ارائه داد.

وی بیان کرد: علاوه بر تعداد بستری‌شدگان که یکی از معیارهای بررسی وضعیت است، معیارهای دیگری مانند تعداد مراجعه‌های حضوری به مراکز درمانی و بهداشتی به‌دلیل ابتلا به کرونا و نیز آمار قرنطینه‌های خانگی برای ارزیابی وضعیت مد نظر قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتقاد از عادی‌انگاری جامعه نسبت به شیوع کرونا تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های انجام‌شده، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مناطق استان زیر ۵۰ درصد است و وضعیت خوبی را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد نیستیم. این در حالی است که جامعه درگیر کرونای انگلیسی است. این عادی‌انگاری‌ها با توجه به سرعت شیوع بالای کرونای انگلیسی می‌تواند وضعیت کرونایی جامعه را به‌سرعت تغییر دهد.

آمار بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در مراکز درمانی مازندران از چهارشنبه ۲۵ فروردین با اندکی نوسان در روزهای مختلف در وضعیت تقریباً باثباتی قرار گرفت، به طوری که روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۶۱۹ نفر، روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۶۲۵ نفر، جمعه ۲۷ فروردین ۱۶۰۲ نفر، روزهای شنبه و یکشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۶۴۴ نفر، و دوشنبه‌ ۳۰ فروردین ۱۶۰۳ نفر در مراکز درمانی مازندران به‌دلیل ابتلا به کرونا بستری بودند که سه‌شنبه ۳۱ فروردین این تعداد به ۱۵۹۵ نفر کاهش یافت.

کرونا در مازندران از یکم تا ۳۱ فروردین، بر اساس آمارهای اعلام‌شده از سوی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، دست‌کم جان ۲۵۰ نفر از بستری‌شدگان مبتلا را گرفت.

کد خبر 596606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha