مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

افزایش ۱۳۷ درصدی تعداد بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های مازندران طی ۱۷ روز اخیر این استان را در آستانه وضعیت فوق حاد کرونایی قرار داده است.

کرونا مازندران

به گزارش همشهری آنلاین، تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران از ۴۴۱ نفر در نخستین روز فروردین به ۱۰۴۷ نفر رسیده که افزایش ۱۳۷ درصدی تعداد بیماران را نشان می‌دهد.

همچنین بنا بر اعلام سامانه ماسک، تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز مازندران با توجه به افزایش بستری‌شدگان در روزهای اخیر، از دو شهرستان به ۱۸ شهرستان افزایش یافته است و در حال حاضر فقط چهار شهرستان عباس‌آباد، کلاردشت، سیمرغ و میاندورود در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در گفت‌وگو با همشهری به روند رو به افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان در بیمارستان‌های مازندران اشاره کرد و گفت: متاسفانه روند نزولی و با ثبات آمار بیماران کرونایی طی دو هفته اخیر شکسته شد و چندین روز است که تعداد بستری‌شدگان در هر ۲۴ ساعت بیشتر از تعداد ترخیص‌شدگان است.

به گفته سید عباس موسوی از مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های مازندران ۲۰۰ نفر شرایط حاد دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

افزایش سرعت شیوع کرونا در مازندران در حالی رقم می‌خورد که بخش مهمی از این موج شیوع به گفته برخی مسئولان بر اثر سرایت ویروس جهش یافته انگلیسی است.

قائمشهر نخستین شهرستان مازندران بود که در سال جدید روند صعودی مبتلایان به کرونا در آن مشاهده شد و از ۱۱ فروردین از رنگ زرد به رنگ نارنجی تغییر وضعیت داد.

مجموع تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در پیک سوم کرونا که آذر و دی سال گذشته رخ داده بود به حدود ۱۵۰۰ نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود که در پیک چهارم با توجه به افزایش سرعت شیوع ویروس، تعداد بستری‌شدگان به مجموع آمار مازندران در پیک دوم –مرداد ۱۳۹۹- که به مرز دو هزار نفر رسیده بود برسد.

کد خبر 593594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha