شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

نخستین مرحله واکسیناسیون پاکبان‌ها در منطقه ۲ تهران انجام شد؛ گروهی که به دلیل ارتباط نزدیک با مراکز آلودگی ویروس کووید ۱۹ و احتمال تماس با زباله‌های عفونی از گروه‌های پرخطر ابتلا به کرونا به حساب می‌آیند.

سپر دفاعي

همشهری آنلاین_مرضیه موسوی:  در هفته سلامت بیش از یک چهارم پاکبان‌های این منطقه واکسینه شدند. مراحل بعدی واکسیناسیون پاکبان‌ها در منطقه ۲ هم به‌زودی اجرا می‌شود.  

از فروردین ماه امسال واکسیناسیون پاکبان‌های سراسر کشور آغاز شد. در نخستین مرحله از این واکسیناسیون ۳۰هزاردوز واکسن برای پاکبان‌ها در نظر گرفته شده است. همزمان با هفته سلامت واکسیناسیون پاکبان‌های منطقه ۲ هم در تهران آغاز شد.  

مثل یک سپر دفاعی | واکسیناسیون پاکبانان منطقه ۲

در نخستین مرحله از واکسیناسیون پاکبان‌های این منطقه، ۲۰۰ نفر از پاکبان‌ها در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند. اکنون ۷۵۰ پاکبان در منطقه ۲ مشغول فعالیت هستند.  
 

مثل یک سپر دفاعی | واکسیناسیون پاکبانان منطقه ۲

واکسیناسیون پاکبان‌های منطقه ۲ با همکاری مرکز بهداشت غرب تهران انجام شد. در این واکسیناسیون که به‌صورت سراسری در کل کشور آغاز شده است از واکسن‌های چینی و روسی وارداتی استفاده می‌شود.  

مثل یک سپر دفاعی | واکسیناسیون پاکبانان منطقه ۲

پاکبان‌هایی که بیماری‌های خاص یا با زباله‌های عفونی سر و کار دارند یا به دلیل شرایط سنی در گروه افراد پرخطر قرار می‌گیرند در این واکسیناسیون در اولویت قرار گرفته‌اند.  
 

مثل یک سپر دفاعی | واکسیناسیون پاکبانان منطقه ۲

سر و کار داشتن مستقیم و روزانه پاکبان‌ها با پسماندهای پزشکی و زباله‌های عفونی و جمع‌آوری ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده از شهر مهم‌ترین دلایلی بود که پاکبان‌ها را در گروه‌های اولویت‌دار وزارت بهداشت برای واکسن کرونا قرار داد.  
 

کد خبر 596545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha