سمورهای آسیایی یک آکواریوم در آتلانتا از طریق یک کارمند آلوده و بدون علامت، کرونا گرفتند.

سمور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، آکواریوم جورجیا در آتلانتا اعلام کرد تست کرونای سمورهای کوچک‌پنجه آسیایی این آکواریوم مثبت شده است.

این سمورها پس از بروز "علائم تنفسی خفیف شامل عطسه، آبریزش بینی، بی‌حالی خفیف و سرفه" مورد معاینه دامپزشکی قرار گرفتند.

از این هفت حیوان آلوده به عفونت کووید-۱۹، خارج از محل نمایش عمومی مراقبت می‌شود. دفتر آکواریوم گفت با وجود سالمندی، این سمورها در حال بهبود هستند.

دکتر تونیا کلاوس، معاون بهداشت حیوانات و محیط زیست در آکواریوم جورجیا تاکید کرد: "سمورهای کوچک‌پنجه آسیایی ما تحت نظارت دقیق دامپزشکان و اعضای تیم مراقبت از حیوانات قرار دارند و در صورت نیاز، مراقبت‌های حمایتی بیشتری دریافت خواهند کرد تا بتوانند غذا بخورند و بهبود یابند."

طبق اعلام قبلی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، انتقال کرونا از حیوانات به انسان به سختی ممکن است، اما اقدامات احتیاطی می‌تواند به ایمن ماندن افراد و حیوانات خانگی آنها کمک کند.

احتمال می‌رود آلودگی سمورها از طریق یک کارمند بدون علامت صورت گرفته و همه کارکنانی را که با آنها در تماس بودند آزمایش کرونا دادند.

با وجود اینکه این حیوانات تماس مستقیمی با بازدیدکنندگان ندارند و همیشه توسط موانع شبشه مانند جدا هستند اما نظارت‌های احتیاطی برای مشخص شدن زمان بازگشت آنها به نمایش عمومی ادامه دارد.

این اولین بار است که آکواریوم جورجیا از حیوانات خود آزمایش کرونا میگیرد اما اولین بار نیست که یک حیوان به کرونا مبتلا شده است: پیش از این سه پلنگ برفی در باغ وحش لوئیزویل کرونا گرفتند و هزاران راسو نیز در مزارع خز یوتا و ویسکانسین مردند. تعداد کمی از گربه‌ها و سگ‌های خانگی نیز در طول همه‌گیری کرونا مثبت شده‌اند.

کد خبر 596348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha