یک شهروند آرژانتینی به صورت تصادفی ولی کاملا قانونی دامنه جستجوی گوگل در این کشور را به قیمت ۵ دلار خرید و دسترسی مردم این کشور به این آدرس متوقف شد.

گوگل در ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیوزویک، پس از خرید تصادفی یک شهروند آرژانتینی، دامنه گوگل این کشور از دسترس خارج شد؛ این اتفاق باعث شد که به یاد داشته باشید تا همیشه دامنه گوگل خود را در وضعیت تمدید خودکار قرار دهید.

این مرد آرژانتینی مالکیت دامنه گوگل این کشور را فقط با پرداخت ۵۴۰ پزوی آرژانتین خریداری کرد که طبق نرخ ارز امروز، معادل ۵.۸۱ دلار آمریکا است. این دامنه ظاهرا پس از انقضا مالکیت قبلی آن در همان روز در دسترس قرار گرفت.

خرید قانونی این شهروند، باعث بسته شدن موقت موتور جستجو google.com.ar شد. هرچند این اتفاق تأثیری بر دسترسی مردم این کشور به آدرس بین‌المللی موتور جستجوی گوگل نداشته است.

چنین فعالیتی "Cybersquatting" نامیده می‌شود، که اشاره به عمل نگهداری، ثبت، خرید یا فروش دامنه به منظور سود بردن از شناسایی نام صاحب قانونی دارد. در تاریخ انقضا، دامنه ها به صورت عمومی در دسترس است و به راحتی می‌توان از طریق سایت‌های رایج در هر کشور نسبت به این کار اقدام کرد.

 مسئول این شرکت تأیید کرد که Google Argentina دامنه خود را با موفقیت بازیابی و به سرعت به کاربران سراسر کشور بازگرداند اما همین قطعی سه ساعته نیز با اعتراض کاربران کشور آرژانتین روبرو شد.

شرکت گوگل در تماس نیوزویک از اظهارنظر در رابطه با این حادثه خودداری کرد. این شرکت در سال‌های اخیر با دردسرهای امنیتی متعددی از سوی شرکت‌های فناوری در حال رشد روبرو شده است.

کد خبر 596889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha