بوش از سال ۲۰۰۹ و همزمان با ترک کاخ سفید، با نقاشی‌هایش توجه و تعجب رسانه‌ها و حتی همسرش لورا را برانگیخت.

جورج بوش

به گزارش همشهری‌آنلاین، در حالی که جامعه آمریکا در سال‌های اخیر با مشکلات نژادپرستانه متعدد و پر شدتی روبه‌رو شده، رسانه‌های این کشور از دوستی تعجب‌برانگیر جورج دبلیو بوش و میشل اوباما نوشتند؛ یواس‌ای‌تودی با اشاره به صحنه‌هایی که طی مراسم‌های مختلف توسط عکاسان شکار شده نوشت:

بوش ۷۴ ساله، رئیس جمهوری سابق آمریکا، فکر می‌کند این یک «مشکل» است که مردم نمی‌توانند دوستی او با میشل اوباما را درک کنند؛ او در مصاحبه اخیر خود با یادآوری لحظه‌ای در سال ۲۰۱۶ که طی افتتاح موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، گفت: «مردم آمریکا از اینکه من و میشل می‌توانیم دوست باشیم بسیار شگفت‌زده شدند. من فکر می‌کنم مشکل این است که آمریکایی‌ها در تفکر خود چنان دوقطبی هستند که نمی‌توانند تصور کنند جورج دبلیو بوش و میشل اوباما با هم دوست باشند.»

تصاویر | بوش با این ۲ رفتار مردم آمریکا را متعجب کرده است

میشل اوباما نیز با اشاره به ارزش‌های مشترک این رابطه توضیح داد که این دو «به دلیل پروتکل‌های جانمایی برای روسای جمهوری سابق و همسران‌شان در رویدادهای رسمی برای همیشه هم‌نشین» هستند. وی افزود جورج بوش همراه خوبی است؛ او مردی فوق‌العاده و بامزه است.

همچنین در گفت‌وگو با جنا بوش، دختر جورج، طی یک برنامه تلویزیونی، در مورد چگونگی یافتن نقاط مشترک با وجود حمایت از احزاب مختلف صحبت کرد و گفت همسرش، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق سیاست‌های بوش را در طول مبارزات انتخاباتی خود تقبیح می‌کرد اما «ارزش‌های ما یکسان است. ما در سیاست اختلاف داریم اما در انسانیت اختلاف نداریم. در مورد محبت و شفقت اختلاف نداریم. من فکر می‌کنم این برای همه ما صادق است.»

تصاویر | بوش با این ۲ رفتار مردم آمریکا را متعجب کرده است

نمایشگاه اخیر نقاشی‌های بوش نیز بر این صحبت‌ها صحه می‌گذارد؛ او با انتشار کتاب و برگزاری نمایشگاهی از ۴۳ پرتره نقاشی‌شده از افراد مهاجری که در طول دوران ریاست جمهوری‌اش با آن‌ها آشنا شده بود از زندگی و فعالیت‌های مهم آن‌ها گفت. بوش از سال ۲۰۰۹ و همزمان با ترک کاخ سفید، با نقاشی‌هایش توجه و تعجب رسانه‌ها و حتی همسرش لورا را برانگیخت.

او در سال ۲۰۰۷ خواستار اصلاحات اساسی در سیستم مهاجرت ایالات متحده شد که البته به توفیقی دست نیافت و به یکی از بزرگ‌ترین تأسفات دوران ریاست جمهوری وی تبدیل شد؛اما اکنون امیدوار است این پروژه به ایجاد «درک بهتر» در مورد نقشی که مهاجرت در آمریکا بازی می‌کند، کمک کند.

تصاویر | بوش با این ۲ رفتار مردم آمریکا را متعجب کرده است

مشکلات اخیر رنگین‌پوستان در آمریکا با افزایش نفرت نژادی و رفتارهای خشن صورت‌گرفته بیش از گذشته شده و نگرانی نخبگان و مردم عادی مهاجر را بیشتر کرده است. این اتفاقات تاسف کشورهای مختلف جهان را نیز برانگیخته است.

کد خبر 596358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha