وزارت کشاورزی آمریکا نخستین مورد شناخته‌شده عفونت کروناویروس را در یک حیوان وحشی در یک مینک (نوعی راسو) در ایالت یوتای این کشور تایید کرد.

MINK

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این کشف نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا در مینک‌ها را که از ماه اوت تاکنون باعث مرگ بیش از ۱۵۰۰۰ راس این حیوانات در محل‌های پرورشان شده است، افزایش می‌دهد.

مقامات جهانی بهداشت پس از اینکه دانمارک ماه پیش مجبور شد ۱۷ میلیون راس مینک‌های پرورشی‌اش را به علت شیوع ویروس کرونا و احتمال انتقال ویروس جهش‌یافته از آنها به انسان‌ها کشتار کند، در حال تحقیق درباره خطر این حیوانات از این لحاظ هستند. 

مینک‌های کشتارشده به علت کرونا از گورها بیرون افتادند

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد این مورد ثابت‌شده عفونت کرونا در یک «مینک وحشی و آزاد در طبیعت» در ایالت یوتا در بخشی از برنامه نظارت بر حیات وحش در اطراف مزرعه‌های آلوده شناسایی شده است.

به گفته این وزارت نمونه‌ برداری از چندین حیوان از گونه‌های متفاوت حیات وحش انجام شده و در همه آنها نتیجه آزمایش منفی بوده است.

این سازمان گفت «سازمان جهانی بهداشت حیوانات» را از این موضوع باخبر کرده است، اما شاهدی درباره این که انتشار گسترده ویروس در حیوانات وحشی در اطراف مزرعه‌های آلوده پرورش مینک وجود ندارد.

به گفته این وزارت به نظر می‌رسد این نخستین مورد آلودگی ثابت‌شده در یک حیوان وحشی بومی در آمریکا باشد.

قبلا آلودگی ببرهای باغ‌وحش و سگ‌ها و گربه‌های خانگی به ویروس کرونا گزارش شده بود.

کد خبر 573093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha