در دوره ۴ ساله فعالیت شهرداری با رویکرد توسعه محله‌محور، تلاش مستمری برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان و تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» صورت گرفت.

پیمان پورنصر

پیمان پورنصر / شهردار منطقه ۱۶ : در دوره ۴ ساله فعالیت شهرداری با رویکرد توسعه محله‌محور، تلاش مستمری برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان و تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» صورت گرفت.  این مدت شهروندان در محل زندگی خود از نزدیک شاهد تغییرات و تحولات عمیق و گسترده برای کاهش مشکلات و کمبودها و پیشرفت و آبادانی محله‌ها بوده‌اند که در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و محیط‌زیست، حمل‌ونقل و ترافیک، فنی و عمران، معماری و شهرسازی و... قابل مشاهده است.

 برای قضاوت در این زمینه راه ساده‌ای در پیش داریم و آن قدم زدن در کوچه‌پسکوچه‌های محله و شهرمان است تا با نگاهی به اطراف این رویدادها و اتفاقات مثبت را ببینیم. اکنون با ارزیابی امکانات و خدماتی که در طول این سال‌ها در اختیار شهروندان ساکن در منطقه ۱۶ قرار گرفته یا ارائه شده، متوجه می‌شوید که میزان سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، خدماتی و... افزایش چشمگیری داشته و بالطبع یکی از آثار و بازخوردهای آن، افزایش میزان رضایتمندی شهروندان نسبت به گذشته است که این موضوع می‌تواند به منزله تأیید کارنامه مدیریت شهری در این دوره باشد.
هر چند هنوز مشکلاتی در گوشه‌وکنار محله‌ها وجود دارد که حل آن نیازمند مشارکت و همراهی سایر مسئولان و متولیان است، اما باید گفت که مدیریت شهری در این زمینه حتی فراتر از حیطه وظایف و اختیارات قانونی خود و تنها برای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان وارد میدان شده و در این مسیر هزینه زیای پرداخت کرده است.
 اکنون می‌توان ادعا کرد طرح‌هایی در قطعه شانزدهم پایتخت به بهره‌برداری رسیده که تا قبل از آن، تنها در اختیار بخشی از ساکنان شهر تهران قرار داشت و به همین دلیل باعث احساس افزایش شکاف طبقاتی بین ساکنان مناطق مختلف پایتخت می‌شد. یادآور می‌شوم که مجهزترین مجموعه فرهنگی و ورزشی بانوان(بوستان بانوان)، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه آموزشی پارک ترافیک تهران، زیباترین و اصولی‌ترین بنای مذهبی برگرفته از معماری ایرانی‌ـ اسلامی به نام مسجد امام حسن مجتبی(ع)، فنی‌ترین زیرگذر ترافیکی به نام شهید ضربعلی‌زاده، مجهزترین آکادمی آموزش فوتبال بانوان و ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ دیگر در منطقه ۱۶ به بهره‌برداری رسیده که می‌تواند بخش زیادی از خواسته‌ها و نیاز شهروندان ساکنان این بخش از پایتخت را تأمین کند.

اگر در کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه قدم بزنید، می‌توانید سایر طرح‌ها را خودتان پیدا کنید و درباره کارنامه این دوره قضاوت آگاهانه داشته باشید.

کد خبر 596221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha