دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

در هفته گذشته با مجوز مقام قضایی و پس از تماس‌های مردمی مبنی بر دپوی دوچرخه‌های مسروقه، طی عملیاتی، مأموران پلیس به منزلی در «تهرانسر»، خیابان «شاهد» وارد شدند و تعداد زیادی دوچرخه، لاستیک و رینگ دزدی را از این خانه کشف و ضبط کردند.

دوچرخه

سرهنگ «محمود مالمیر»، رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر، علاوه بر درخواست از شهروندان برای مراجعه به کلانتری ۱۵۰ تهرانسر و شناسایی اموال خود، برای همشهری محله مطالب آموزشی را مطرح کرد که می‌تواند میزان سرقت‌ها را کاهش دهد.
 عکسی از دوچرخه و شماره بدنه دوچرخه خود تهیه کنید تا در صورت دزدیده شدن به‌عنوان سند در زمان پیدا شدن ارائه کنید.
 زمان خرید دوچرخه دسته دوم، از فروشنده سند دوچرخه را درخواست کنید. اگر سند موجود نبود یک کپی کارت ملی از فروشنده دریافت کنید و در زیر آن توضیحات مانند مدل، رنگ و سریال دوچرخه و زمان خرید به همراه امضا دریافت کنید. چون اگر دوچرخه دسته دوم خریداری کردید و دزدی باشد، در آن زمان شما مجرم هستید.

مراقب دوچرخه‌ها باشید


 هیچ‌وقت دوچرخه خود را در مکانی‌هایی که رفت‌وآمد کم است، قفل و رها نکنید. تلاش کنید که دوچرخه خود را در دید دوربین‌ها قفل کنید.
 بعد از قفل کردن صحیح دوچرخه باید قمقمه، چراغ جلو و عقب، تلمبه اگر روی بدنه نصب است، زین در صورت نیاز و لوازم جانبی دوچرخه را باز کنید و با خود ببرید.
 در حالت ایده‌آل دوچرخه را به یک میله بلند و یا یک درخت قوی قفل کنید. اگر شما مجبور به استفاده از وسایل دیگری برای قفل دوچرخه شدید، مطمئن شوید که به اندازه کافی، بلند و سنگین باشد.

کد خبر 595824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha