مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

ناسا سرانجام یک تاریخ پرواز جدید برای بالگرد مریخی نبوغ خود اعلام کرد. پرواز این بالگرد پیشتر چند بار به دلایل مختلف به تعویق افتاده بود حال ناسا اعلام کرده که «نبوغ» دوشنبه ۳۰ فروردین پرواز خواهد کرد.

بالگرد مریخی نبوغ

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا، بنابر گزارش ناسا این پرواز ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۲ ظهر به وقت تهران) انجام خواهد شد.

ناسا هم چنین اعلام کرده است که بالگرد مریخی نبوغ اخیرا آزمایش چرخش را انجام داده است و با این کار یک گام به پرواز نزدیک شده است.

اطلاعات مربوط به اولین پرواز چند ساعت پس از پرواز به زمین خواهد رسید. پخش مستقیم آن از ساعت ۶:۱۵ صبح (۱۴:۴۵ به وقت تهران) و زمانی که محققان این ماموریت برای دریافت اطلاعات در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا آماده می‌شوند آغاز خواهد شد و افراد علاقه‌مند می‌توانند آن را در تلویزیون ناسا، اپ ناسا، وب سایت ناسا و شبکه‌های اجتماعی از جمله YouTube و Facebook تماشا کنند.

پرواز بالگرد مریخی «نبوغ» باز هم به تعویق افتاد

اگر پرواز در ۱۹ آوریل انجام شود، جلسه توجیهی پس از پرواز در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۲:۳۰ به وقت تهران) برگزار خواهد شد.

در ابتدا قرار بود پرواز تاریخی این بالگرد در تاریخ هشت آوریل انجام شود اما این عملیات آن روز انجام نشد و به روز ۱۱ آوریل موکول شد که مجددا به تعویق افتاد. چند روز پیش هم ناسا اعلام کرد انجام اولین پرواز بالگرد مریخی «نبوغ» به ۱۴ آوریل موکول شده است که باز هم این بالگرد آماده پرواز نبود و بار دیگر پرواز بالگرد نبوغ به تعویق افتاد.

«نبوغ» اولین وسیله‌ای است که در سیاره‌ی دیگری پرواز خواهد کرد و ناسا آن را به لحظه‌ی پرواز برادران رایت در زمین تشبیه می‌کند.

کد خبر 595722
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha