مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد هفته آینده تاریخ جدیدی را برای پرواز بالگرد مریخی «نبوغ» اعلام خواهند کرد.

بالگرد نبوغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در ابتدا قرار بود پرواز تاریخی این بالگرد در تاریخ هشت آوریل انجام شود اما این عملیات آن روز انجام نشد و به روز ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) موکول شد که مجددا به تعویق افتاد. چند روز پیش هم ناسا اعلام کرد انجام اولین پرواز بالگرد مریخی «نبوغ» به ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) موکول شده است که گویا باز هم این بالگرد آماده پرواز نیست و بار دیگر پرواز بالگرد نبوغ به تعویق افتاده است.

آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا اعلام کرد، بالگرد نبوغ سالم است اما نرم افزار پرواز آن به یک به روزرسانی نیاز دارد. در حالی که توسعه نرم افزار ساده است اما تأیید اعتبار و پیوند ارتباطی (uplinking) آن (ارتباطی که از طریق آن سیگنال‌ها می‌توانند به یک ماهواره منتقل شوند) به زمان نیاز دارد. هفته آینده تاریخ پرواز جدیدی تعیین خواهیم کرد.

پرواز بالگرد مریخی نبوغ به تعویق افتاد

«نبوغ» اولین وسیله‌ای است که در سیاره‌ی دیگری پرواز خواهد کرد و ناسا آن را به لحظه‌ی پرواز برادران رایت در زمین تشبیه می‌کند.

کد خبر 594735
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha