یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

ابتدا حلول ماه رمضان را به مؤمنان و هموطنان به‌ویژه هم‌محله‌ای‌ها تبریک می‌گویم. ماه مهمانی خدا، ماه خوبی‌ها، ماه شب‌های قدر، ماه رحمت و آمرزش و ماه خیر و برکت مبارکتان باد.

سید محمد مختاری

حجت‌الاسلام محمد مختاری/ امام جماعت مسجد صاحب‌الامر(عج) : ابتدا حلول ماه رمضان را به مؤمنان و هموطنان به‌ویژه هم‌محله‌ای‌ها تبریک می‌گویم. ماه مهمانی خدا، ماه خوبی‌ها، ماه شب‌های قدر، ماه رحمت و آمرزش و ماه خیر و برکت مبارکتان باد.خدا را شاکریم که توفیق درک ماه رمضان دیگری را به ما عنایت کرده است. بزرگان دینی ما مقید بودند که روز اول ماه رمضان دو رکعت نماز شکر به جا آورند که زنده ماندند تا یک بار دیگر ماه رمضان را تجربه کنند. امیدوارم این رمضان، ماه سلامت، امنیت، آرامش، آمرزش و پیوند با ولایت باشد و خداوند ما را مهمان ضیافت بزرگ قرار دهد. این ماهی است که همه کتاب‌های آسمانی در آن نازل شده؛ شَهر رَمضان‌الذی انزل فیه‌القرآن و تنها ماهی است که اسمش در قرآن آمده و در آن، واجب شده تا آزمونی برای سنجش اخلاص آفریدگان باشد.

روزه رهاورد و حکمت‌های فراوانی در دل خود نهفته دارد. پیامبر اکرم(ص) در شب معراج از پروردگارش پرسید: رهاورد روزه چیست. فرمود: روزه حکمت می‌آورد و حکمت معرفت می‌آورد و معرفت به یقین می‌رساند؛ پس هرگاه بنده به یقین رسید در این فکر نیست که چگونه صبح کرده است با تنگدستی یا توانگری.
ماه رمضان را که روزه‌دار از خوردن و آشامیدن خودداری می‌کند ماه صبر است. همچنین ماه تقویت اراده و نظم و برنامه‌ریزی است. از سوی دیگر ماه گسترش سفره و بهره‌مندی از خوان نعمت الهی است؛ آن هم چه سفره‌ای؛ رسول خدا(ص) فرموده‌اند تاکنون کسی چنین سفره‌ای ندیده، کسی درباره آن نشنیده و به ذهن کسی هم خطور نکرده...
اما توصیه من به مؤمنان و شهروندان این است که در این روزگار کرونازده روزه‌داران به تغذیه سحر و افطار خود بیش از سال‌های گذشته توجه و سیستم ایمنی خود را به گونه‌ای تقویت کنند که خدای ناکرده دچار ضعف و آسیب و مستعد ابتلا به بیماری‌های ویروسی نشوند. چنانچه ستاد ملی کرونا اجازه داد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد و مراسم مذهبی شرکت می‌کنیم والا از فرصت‌های رمضان با توجه به اینکه شهر تهران به لحاظ همه‌گیری کرونا قرمز اعلام شده است، در خانه بهره‌مند می‌شویم. مهم این است که فرصت آشتی با خداوند را از دست ندهیم.

کد خبر 595512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha