شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

کمیته ایدز وابسته به سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود اعلام کرد که بعضی از کشورهای به شدت آلوده دنیا پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای در جهت کاهش موارد جدید ایدز داشته‌اند.

انگشت اشاره این کمیته به‌خصوص به سمت کشورهای آفریقایی نظیرروانداست که در زمینه ایدز سرآمد دنیا به شمار می‌آید.

بررسی‌های «یو ان ایدز» نشان می‌دهد که تلاش‌های موفقیت آمیز برای کنترل رفتارهای پرخطر جنسی و معتادان تزریقی که دو گلوگاه مهم انتقال ایدز محسوب می‌شود افزایش یافته و در عین حال زنان باردار آلوده به اچ‌ای وی مثبت که برای جلوگیری از انتقال ویروس به فرزندانشان داروهای ضدویروس دریافت می‌کنند جهشی امیدوارکننده داشته‌اند.

آمارهای رسمی می‌گوید که موارد تازه ابتلا به ایدز از 3 میلیون مورد در سال 2001 به 2 میلیون و 700 مورد در سال 2007 رسیده و علاوه بر آن، داروهای ضد‌ویروسی توانسته‌اند به متوسط عمر بیماران ایدزی حدود 13 سال بیفزایند؛ به‌طوری‌که چهره ایدز از حالت یک بیماری مهلک و کشنده به سمت یک بیماری مزمن همچون دیابت در حال چرخش است.

با این حال، این اخبار مسرت بخش به معنای کنترل ایدز نبوده و این بیماری هنوز در مرحله همه گیری بسر می‌برد. صلیب سرخ جهانی هشدار داده است که گسترش ایدز در بسیاری از کشورها روند رو به رشدی داشته و در حال تبدیل‌شدن به فاجعه است.

کد خبر 59540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز