مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز: تمام مراکز بهداشتی استان آماده تست و نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا هستند.

کودکان - کرونا - بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین، با خیز چندباره کرونا در استان، شهرستان‌های سراب، جلفا، میانه، هشترود و چاراویماق  هم به رنگ قرمز کرونایی در آمدند و تعداد شهرهای نارنجی نیز افزایش پیدا کردند. همچنین از بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به عنوان بزرگترین بیمارستان شمالغرب کشور هم خبر می‌رسد که تعداد بیماران بستری در این مرکز 4 برابر شده است.
اما به گفته شهروندانی که با علائم مثبت بیماری به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، مسئولان فقط بیماران بدحال را پذیرش کرده و به باقی بیماران می‌گویند در منزل استراحت کنید.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این زمینه به همشهری آنلاین می‌گوید: در خواست ما از افرادی که علائم بیماری دارند اما به صورت سرپایی مراجعه کرده و امکان درمان در خانه را دارند، رعایت صدرصدی قرنطینه خانگی و عدم ملاقات با دیگران است.
سیمین خیاط زاده ادامه می‌دهد: برنامه‌ها و تمهیداتی که در شهرهای قرمز اجرا می‌شود با دقت بیشتری ادامه خواهد داشت و  در این شرایط، همه باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.
وی اظهار می‌کند: تمام مراکز و خانه‌های بهداشت در استان آمادگی پذیرش بیماران و انجام تست‌های لازم و ارائه درمان را دارند.
این مسئول بهداشتی با اشاره به افزایش مستمر شهرهای قرمز در استان تاکید می‌کند: رنگ بندی شهرها هر روز عوض می‌شود و به سمت وخیم‌تر شدن پیش می‌رود و متاسفانه اگر همراهی شهروندان کاملا رعایت نشود، عبو از خیز کرونا در استان دشوار خواهد بود.

کد خبر 595351

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha