جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب سوریه، در کتابخانه ملی این کشور موسوم به کتابخانه اسد، با حضور 24 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مراسم گشایش این نمایشگاه که به عنوان مهمترین برنامه فرهنگی سوریه محسوب می‌شود، با‌‌‌‌ حضور وزیران فرهنگ، آموزش و پرورش و مهاجرت سوریه و نیز شماری از نخبگان عرصه فرهنگ این کشور و دیگر کشورهای شرکت کننده برگزار شد.

در این نمایشگاه که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت 375 مرکز انتشاراتی و 35 هزار عنوان کتاب چاپ جدید خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه با همکاری مجمع تقریب مذاهب اسلامی دراین نمایشگاه با ارائه 250 عنوان کتاب چاپ کشورمان به زبان عربی حضوری فعال دارد.

کتاب‌هایی در زمینه‏های علوم قرآنی و اسلامی، آثار بزرگانی چون حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و شهید بهشتی و نیز دیگر اندیشمندان اسلامی معاصر، آموزش زبان فارسی، کتابهائی با موضوعات علوم سیاسی ، اقتصادی و ایرانشناسی در سالن جمهوری اسلامی ایران در معرض دید عموم گذاشته شده است.

وزیر فرهنگ سوریه از حضور کیفی و فعال جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: روابط برادرانه ایران وسوریه ایجاب می‌‌‌کند که برادران ایرانی، حضوری فعال در برنامه های فرهنگی ما داشته باشند.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران واعراب که در طول تاریخ اسلام در وجود شخصیتهائی همچون سعدی شیرازی، شیخ اشراق، سهروردی و خیام متجلی شده، تصریح کرد: خلاقیت ایرانیان فرهنگ وتمدن اعراب را پربار کرد و مردم سوریه هرگز احساس برادری خود را با ملت ایران فراموش نمی‌کند و در پرتو مشترکات تاریخی و آرمانهای کنونی هیچکس نمی‌تواند میان ما جدایی بیاندارد.

در نمایشگاه کتاب سوریه بخشهای ویژه‌ای برای عرضه کتابهای علمی،عمومی، اطفال، دینی و مذهبی و انتشارات ویژه مؤسسات رسمی کشورها در نظر گرفته شده است.

همچنین در مدت برپائی این نمایشگاه میزگردها و شبهای شعر برگزار خواهد شد.

نمایشگاه کتاب سوریه همزمان با فصل گردشگری این کشور برگزار می‌شود و لذا حضور مراکز انتشاراتی از مناطق مختلف جهان موجب می‌شود این نمایشگاه بعنوان مناسبتی برای گفتگو و تعامل میان فرهنگهای ملل مختلف درآید.

از کشورهای غربی حضور مراکز فرهنگی آمریکا و انگلیس در کنار مراکز انتشاراتی آلمان، اسپانیا و فرانسه جلب توجه می‌کند.

کد خبر 59477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز