دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: با وجود افزایش قیمت عوامل تولید و حاشیه سود صنایع لبنی، قیمت لبنیات در ماه رمضان تغییری ندارد.

حضور کمرنگ لبنیات در سفره اصفهانی ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد رضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه قیمت لبنیات در ماه رمضان تغییری ندارد، اظهار کرد: گرچه سال ۹۹ بر تولیدکنندگان سخت گذشت، اما این حق را می‌دهیم که نظام سیاست گذاری کشور در شرایط جنگ اقتصادی، معیشت مردم به جای تولید و توسعه آن اولویتشان باشد و منطق عرضه و تقاضا را نادیده بگیرند.

او افزود: در شرایط کنونی که افق روشنی پیش روی کشور در خصوص حل مسائل پیرامون وجود دارد و از طرفی با توجه به نامگذاری امسال لازم است که دولتمردان و سیاست گذاران به نظام عرضه و تقاضا توجه کنند.

بنی طبا با اشاره به افزایش قیمت تمامی عوامل تولید بیان کرد: در آذر سال ۹۹ نرخ مصوب محصولات لبنی بر مبنای قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی شیر خام تعیین شد، در حالی که هم اکنون قیمت شیر خام حدود ۵ هزار تومان است و سایر هزینه‌ها همچون محصولات پتروشیمی حداقل ۲۲ درصد و حقوق و دستمزد ۴۰ درصد افزایش یافته است که با این وجود جای این سوال مطرح است که آیا بنگاهی می‌تواند بدون اصلاح قیمت به حیات خود ادامه دهد؟

سخنگوی انجمن صنایع لبنی حاشیه سود کارخانه‌ها را ۳ درصد اعلام کرد و گفت: با ورود به فصل گرما، قیمت شیرخام به علت کاهش عرضه افزایش می‌یابد، این در حالی است که چشم اندازی برای اصلاح قیمت طی ماه‌های آتی پیش رو نیست و کماکان کارخانه‌ها باید ۶ تا ۷ ماه دیگر ضرر را تحمل کنند که در نتیجه اگر کسی صدای صنعت را نشنود وضعیت مرغ و تخم مرغ برای لبنیات هم پیش می‌آید.

او ادامه داد: گرچه دامداران به علت حاشیه سود ۲۲ تا ۲۵ درصد و دریافت نهاده با نرخ مصوب می‌توانند بدون اصلاح قیمت به تولید ادامه دهند، اما کارخانه‌های لبنی به علت افزایش قیمت عوامل تولید و حاشیه سود کم بدون اصلاح قیمت نمی‌توانند به تولید کالاهای مشمول قیمت گذاری دولتی ادامه دهند. هرچند صنعت هم جزئی از مردم است و به خوبی تورم و وضعیت اقتصادی مردم را درک می‌کند، اما همین گرانی و تورم که به معیشت مردم فشار می‌آورد، تولید را هم تحت فشار قرار می‌دهد.

بنی طبا گفت: با وجود تمامی شرایط و نوسانات در بازار، بودن کالا بهتر از نبودن آن است چرا که با فعالیت کارخانه‌ها، کارگران به اشتغال خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 594473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    7 0
    هزار درصد گرون کردید ، دیگه ماه رمضون گرون نمی کنید ؟ شما چه آدم های خوبی هستید. ممنونیم از شما
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    6 0
    حرف اینها همیشه برعکس بوده.هر وقت گفتند فلان چیز گرون نمیشه، از فرداش گرون شده.