سرانه فضای سبز منطقه ۱۰ با اجرای طرح استقبال از بهار، برای بهره‌مندی شهروندان از فضاهای طبیعی و زیباسازی چشم‌انداز شهری، افزایش یافت.

سرانه سبز

معاون خدمات شهری منطقه ۱۰ با اعلام این خبر درباره اقدامات انجام‌شده گفت: «طرح استقبال از فصل بهار با عنوان «تهران ۱۴۰۰» شروع شد. این طرح در دو محور انجام شد که از جمله اقدامات محور اول قراردادن حدود ۴۵۰۰ اصله درخت و کاشت حدود ۱۵ هزار گلدان و درختچه در حاشیه معابر و بوستان‌ها بود. با توجه به نبود عرصه مناسب برای فرشِ گل در منطقه، برای اولین‌بار در حاشیه محورهای خیابان قزوین و میدان جمهوری فرش‌های گل طراحی و اجرا شد.»

به گفته «رضا شرفی»، تعدادی المان نوری مانند سقف نوری و مکعب نوری در تقاطع خیابان آذربایجان - آزادی و المان‌های نوری قاصدک در کنار مجسمه «رهایی» در محدوده تقاطع خیابان شهید نواب‌صفوی - دامپزشکی نصب شد. دو المان گل نیز در حاشیة میدان بریانک و میدان شهیدان ریاضی نصب شد.
شرفی درباره دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری در منطقه افزود: «المان‌های ترافیکی و فلزی در منطقه، اعم از پل‌های عابر پیاده و نرده‌ها، که شامل حدود ۱۰ هزار متر مربع نرده‌های بی‌آرتی از خیابان شهیدان ریاضی تا نواب است، پس از ۶ سال به روش پلی اورتان رنگ‌آمیزی شد که دارای کیفیتی خوب و قابل شست‌وشو هستند. از دیگر اقدامات مؤثر در این ایام می‌توان به خط‌کشی ترافیکی ۲۵ هزار متری که شامل خط‌کشی عابر پیاده، خط‌کشی‌های طولی مسیر دوچرخه، خط‌کشی‌های داخل محور بی‌آرتی و تعمیرات تابلوهای ترافیکی نیز اشاره کرد.»

کد خبر 594012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha