در واپسین روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ یک خودرو وانت پیکان در محدوده میدان شهید تهرانی‌مقدم ناگهان دچار آتش‌سوزی شد و در آستانه انفجار بود که در سراشیبی به سمت یک ایستگاه تاکسی شروع به حرکت کرد و هیچ مانعی در برابرش نبود.

مسجد گياهي

سرهنگ «امین رضا پناه» مسئول اداره تصادفات و مهندسی ترافیک منطقه ۲ با مشاهده این صحنه مانع از این اتفاق در صحنه شد و جان ۸۰ نفر را نجات داد. همین بهانه‌ای شد تا به سراغ او برویم و با او گفت‌وگو کوتاه کنیم.  

  چطور این سانحه را در لحظه مدیریت کردید؟  
روز بیست و هفتم اسفندماه سال گذشته بود مأموریتی در محدوده میدان شهید تهرانی‌مقدم داشتم که با این حادثه مواجه شدم. زیر جعبه دنده و دسته ترمز دستی آتش شعله‌ور شده بود و هر لحظه هم داشت بیشتر می‌شد. با استفاده از کپسولی که در خودرو سازمانی هست شروع به خاموش کردن آتش کردم اما حجم آتش زیاد بود.

چند نفر از رانندگان هم به کمک آمدند اما خودرو در سراشیبی شروع به حرکت کرد. کمی آن سوتر ۷۰ تا ۸۰ نفر ایستاده بودند و هر لحظه ممکن بود اتفاق ناگواری بیفتد. همه اتفاقات در کسری از ثانیه پیش آمد. تصمیم و مدیریت چنین لحظه‌هایی مانند دور زدن زمان است. وقتی پای جان افراد در میان باشد مجالی برای فکر کردن باقی نمی‌ماند و چون سال‌ها در اداره تصادفات مشغول به کار هستم با چنین صحنه و اتفاقاتی بسیار مواجه شده بودم و خوشبختانه سریع اقدامات لازم را انجام دادم.  
 

عکس العل مردم در آن لحظه چگونه بود؟  
متأسفانه برخی افراد به جای کمک کردن در چنین مواقعی شروع به فیلمبرداری می‌کنند. اگر افراد به جای ثبت لحظه حادثه زودتر به کمک می‌آمدند بدون شک آتش زودتر از آنچه که فکرش را کنید مهار می‌شد و نیازی نبود من با دست‌هایم خودرو آتش گرفته را متوقف کنم.  

  بنابراین متفاوت از هر سال به استقبال سال نو رفتید؟  
این نخستین بار نیست که نوروزم را به خدمت برای مردم اختصاص می‌دهم. حدود ۲ سال پیش برای کمک به هموطنانم در ماجرای سیل لرستان به آنجا رفتم. خدا را شکر که نوروزم در این چند سال با کمک مردم سپری می‌شود. مضاف بر اینکه خدمت پلیس به مردم عزیز تعطیلی ندارد. زمانی که تعطیلاتی شروع می‌شود کار پلیس بیشتر می‌شود؛ به‌خصوص پلیس راهور.

کد خبر 593618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha