پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

اگرچه نهاد شورایاری در سال گذشته روزهای پر فراز و فرودی را پشت سر گذاشت اما نمایندگان محلی محکم و ثابت‌قدم در عرصه خدمتگزاری درخشیدند

1400

 به‌ویژه در اجرای پروژه‌های خرد مقیاس نقش مؤثری در کنار مدیران شهری ایفا کردند. صفحه‌های پیش‌رو را در نخستین شماره سال اختصاص داده‌ایم به این عزیزان تا از خدمات سال پیش و برنامه‌های امسال بگویند و توقعاتشان را از اهالی و مسئولان شرح دهند.

شورایار منطقه ۱۷ و دغدغه های ۱۴۰۰
 سمیه ستوده/ دبیر شورایاری محله بلورسازی
  • تعامل شهروندان با مسئولان بیشتر شود

خروج ضلع جنوبی محله بلورسازی از بن‌بست و حالت جزیره‌ای آن، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که امسال در این محله افتاد. برای اجرای این طرح ساختمان حسینیه ثارالله تخریب و قرار شد یک حسینیه‌ جدید را شهرداری منطقه ساخته و تحویل شهروندان دهد. با این کار خیابان تعریض شد و اینک خودروها به راحتی از زیر پل قلعه مرغی‌ تردد می‌کنند. ساخت درمانگاه مهرگان در همین بخش از منطقه، اقدامی است که سال جاری به سرانجام می‌رسد و خوشبختانه سال ۱۴۰۰ را با افتتاح این پروژه مهم شروع خواهیم کرد.   توقع و درخواست ما، همکاری بیشتر شهروندان با مسئولان شهرداری و خادمان خود در شورایاری است تا کارها بهتر و سریع‌تر در محله‌ها انجام شود. به‌عنوان مثال، گاهی اوقات اهالی از ما می‌خواهند پیگیر حل مشکل زمین‌های بایر و فضاهای بی‌دفاع شهری باشیم.

سال پیش هم این درخواست از ما شد و آن را پیگیری کردیم. مسئولان شهرداری برای انجام این کار وارد عمل شدند، ولی به محض شروع فعالیت‌ها عده‌ای از شهروندان مانع شدند. چنین موضوعاتی باعث دلسردی معتمدان محله و مسئولان شهری می‌شود و تا زمانی که مردم همکاری نداشته باشند کارها به درستی انجام نخواهد شد.   از مسئولان شهرداری می‌خواهیم در سال جدید تکلیف سازه‌های فلزی موجود در ضلع جنوبی محله بلورسازی را روشن کنند. این سازه‌ها به‌عنوان ستادهای برف‌روبی ساخته شده و تردد مردم را با مشکل مواجه کرده‌اند. در پایان آرزو می‌کنم هم‌محله‌ای‌ها و شهروندان تهرانی همیشه سلامت و تندرست باشند و سال نو را با بهترین حال شروع کنند. شیوع ویروس کرونا سبب شد بیش از گذشته قدر سلامتی را بدانیم و تنها آرزوی من هم در سال جدید، سلامتی همه شهروندان است.

شورایار منطقه ۱۷ و دغدغه های ۱۴۰۰
 بلال محمدی/  دبیر شورایاری محله ابوذر شرقی
  • چشم‌انتظار راه‌اندازی خط جدید مترو در سال نو

سال ۹۹ فعالیت‌های عمرانی زیادی در محله ابوذر شرقی انجام و منجر به خرسندی اهالی شد. پیاده‌روسازی، افزایش فضاهای سبز و راه‌اندازی پاتوق محله ثنا برخی از این فعالیت‌ها بود که منجر به‌ تردد آسان شهروندان و افزایش فضاهای تفریحی شد. تأمین روشنایی فضاهای سبز با نصب برج‌های نوری هم از اقدام‌های ارزشمندی بود که امسال در این محله انجام و به افزایش امنیت شهروندان انجامید؛ چراکه این فضاها به دلیل نبود یا کمبود روشنایی به محل تجمع اراذل و اوباش، معتادان و کارتن‌خواب‌ها تبدیل شده بود.   تمرکز ما در سال جدید اتمام فعالیت‌ها در باغ‌راه حضرت فاطمه(س) است که در مسیر خط آهن تهران‌ـ تبریز درحال اجراست.

بدون شک این طرح فایده زیادی برای اهالی خواهد داشت که ضمن حل معضلات این مسیر به دلیل تبدیل شدن به فضای بی‌دفاع شهری، افزایش سرانه‌های فضای سبز، فرهنگی و ورزشی را در پی خواهد داشت. همچنین با بهره‌برداری از این مسیر شاهد تعدیل ترافیک در منطقه ۱۷ خواهیم بود و رانندگان به جای‌ تردد از خیابان‌های قزوین، امامزاده حسن(ع)، امین‌الملک و ابوذر می‌توانند از این راه برای رسیدن به مقصد استفاده کنند. یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال نو پیگیری راه‌اندازی خط مترو در تونل قطار تهران‌ـ تبریز است. در این تونل زیرزمینی ۲ خط آهن سرد (بی‌استفاده) وجود دارد که می‌تواند برای راه‌اندازی خط مترو مورد استفاده قرار گیرد. اگر این طرح به سرانجام برسد املاک محله ابوذر شرقی و همه محله‌هایی که در منطقه ۱۷ به باغ‌راه حضرت فاطمه(س) متصلند، ارزش افزوده زیادی پیدا خواهند کرد. مسئولان شرکت راه‌آهن با راه‌اندازی خط مترو تهران‌ـ هشتگرد در این تونل موافقت کرده‌اند و امیدواریم امسال به سرانجام برسد. آرزوی من هم به‌عنوان یکی از ساکنان منطقه ۱۷ در سال نو راه‌اندازی این خط است.

کد خبر 593371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha