دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو پرداخت.

nutrition

به گزارش همشهری‌آنلاین، کوروش صمدپور، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی، درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو، گفت: در واقع افراد آنچه می‌خورند، مستقیما بر روی سلامت موهایشان تاثیر می‌گذارد. مسائلی که باعث ریزش مو می‌شوند کمبود موادی از قبیل ویتامین‌های A، C، D، زینک، آهن، بیوتین، پروتئین و اسیدهای چرب است.

به گفته‌ این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، رشد طبیعی مو در هر ماه حدود ۱.۲۵ سانت است؛ البته این میزان رشد مو تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند سن، رژیم غذایی و سلامت بدنی است. رژیم غذایی مناسب به پیشگیری از ریزش مو و تقویت آن کمک می‌کند.

صمدپور در ادامه بیان کرد: برخی مواد غذایی مانند تخم‌مرغ، اسفناج، ماهی، آجیل، فلفل شیرین، میگو، سویا، گوشت و... از جمله مواد خوراکی‌ای هستند که با مصرف آن‌ها می‌توان از ریزش مو جلوگیری است. تخم‌مرغ منبع غنی پروتئین و بیوتین است، دو ماده‌ای که برای تقویت و رشد مو ضروری است و کمبود پروتئین و بیوتین در رژیم غذایی باعث ریزش مو می‌شود. به جز این موارد تخم‌مرغ زینک و سلنیوم نیز دارد که باعث رشد مو می‌شوند.

او با بیان اینکه بدن ما، از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می‌کند و کلاژن پروتئینی است که به استقامت موها و پیشگیری از شکنندگی آن‌ها کمک می‌کند، ادامه داد: کلاژن باعث جذب بیشتر آهن از رژیم غذایی شده و به این وسیله جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی ادامه داد: توت یک ماده خوراکی دیگر بوده که سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها است و باعث رشد مو می‌شود. توت حاوی ویتامین C است که آنتی‌اکسیدان قوی دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها از فولیکول‌های مو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

صمدپور با بیان اینکه اسفناج یک ماده مغذی دیگر است که شامل فولات، آهن، ویتامین A و C است، اظهار کرد: این ویتامین‌ها برای رشد و تقویت مو ضروری است. علاوه بر این اسفناج منبع غنی آهن است که برای رشد مو مفید است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه ماهی‌هایی مانند سالامون که حاوی امگا ۳ هستند از ریزش مو جلوگیری می‌کنند، تاکید کرد: آووکادو، نیز میوه ای سرشار از چربی‌های سالم و منبع غنی ویتامین E است که برای رشد مو ضروری است.

صمدپور گفت: فلفل شیرین هم شامل ویتامین C است که به تولید کلاژن کمک می‌کند و در نتیجه باعث استحکام بیشتر مو می‌شود. فلفل شیرین، منبع خوبی از ویتامین A است. همچنین میگو یک ماده غذایی موثر دیگر بوده که سرشار از پروتئین، ویتامین B، زینک، آهن و ویتامین D است و مانع ریزش مو می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه حبوبات نیز از جمله مواد مصرفی مفید دیگر برای سلامتی و تقویت مو هستند، ادامه داد: حبوبات، منبع خوبی از پروتئین، آهن، بیوتین و فولات هستند. سویا نیز حاوی پلی‌آمینی به نام اسپرمیدین است که رشد مو را تقویت می‌کند. همچنین پروتئین موجود در گوشت، به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 593269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 26
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    8 0
    چه جالب
  • بازنشسته GB ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    42 7
    با کدام پول میشه این غذاها رو خورد
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    50 4
    با این گرانیها ما چطور میتونیم ماهی بخوریم ماهی برای ثروتمنداس ما کرایه خونه رو با بدبختی میدیم ماهی رو توی خواب هم نمیبینیم