نیروی دریایی ایتالیا روز یکشنبه 15 اکتبر(23مهر) فرماندهی نیروهای دریایی یونیفیل در لبنان را به آلمان واگذار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری لبنان، هدف این نیروها جلوگیری از انتقال اسلحه خارج از چارچوب قانونی به سواحل لبنان ذکر شده است.

" آنگلا مرکل " صدراعظم آلمان پیش از این درباره حضور نیروهای نظامی کشورش در چارچوب نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد "یونیفیل" در لبنان گفته بود این نیروها برای حمایت از اسراییل در آب‌های منطقه‌ای لبنان مستقر می‌شوند.

این موضعگیری باعث اعتراض نمایندگان مجلس لبنان به سخنان مرکل شده و آنان گفته‌اند چنین اظهاراتی با نقشی که باید نیروهای نظامی آلمان در چارچوب نیروهای "یونیفیل" داشته باشند و همچنین با اصول روابط آلمان و لبنان متناقض است.

دولت لبنان شهریور ماه گذشته مجوز اعزام تفنگداران آلمانی به‌آب‌های سواحل جنوب لبنان را صادر کرد.

بر مبنای قطعنامه ‪ ۱۷۰۱‬شورای امنیت که پایان مردادماه گذشته بمنظور توقف حملات گسترده رژیم صهیونیستی علیه لبنان صادر شد ، مقرر گردید ، ‪۱۵‬ هزار نیروی بین‌المللی در جنوب و شرق لبنان مستقر شوند تا از ادامه تجاوز ارتش اشغالگر به جنوب این کشور جلوگیری شود.

تاکنون افزون بر پنج هزار و ‪ ۳۰۰‬تن از نیروهای یونیفیل وارد خاک لبنان شده‌اند.

با این حال بسیاری از تحلیلگران با استناد به سوابق و عملکرد نیروهای بین‌المللی مستقر در مرزهای جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی می‌گویند حتی تقویت تعداد نیروهای یونیفیل نسبت به گذشته نیز نمی‌تواند از تجاوزها و جنگ افروزی‌های آتی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

پیشینه حضور نیروهای سازمان ملل در لبنان به سال ‪ ۱۹۷۸‬باز می‌گردد.

کد خبر 5930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز