سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سران دولت برلین تصمیم دارند در برنامه استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در خاورمیانه شرکت کنند.

روزنامه "لایپزیگر فولکس‌سایتونگ" (Leipziger Volkszeitung) به نقل از "محافل پیشرو دولتی"  خبر داد که با این حال قرار نیست هیچ نیروی نظامی برای اعزام به این منطقه در نظر گرفته شود.

آنگلا مرکل، صدراعظم، فرانتس مونتفرینگ، معاونش، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه و فرانتس یوزف یونگ، وزیر دفاع آلمان در این باره به تصمیمی قطعی رسیده‌اند.

قرار است اعلان علنی این موضوع پس از پایان تور خاورمیانه‌یی اشتاین مایر و روز جمعه صورت بگیرد.
به نوشته این روزنامه، بخش اعظمی از این نیروها احتمالا از یگان‌های مهندسی خواهند بود که مشغول امور بازسازی خواهند شد. دستکم 1000 تن از پرسنل این یگان‌ها همراه با تجهیزات سنگین عازم منطقه خواهند شد.

در همین حال انتظار می‌رود چند هفته‌ای تا اعزام این نیروها به دلیل آماده‌سازی‌های لجستیکی زمان صرف شود و در همین مدت زمانی نیز مباحثات و تصمیم‌گیری در صحن مجلس آلمان انجام خواهد شد.

نیروی دریایی آلمان نیز قصد دارد برای جلوگیری از انتقال کمک‌ها برای حزب‌الله از طریق دریا، ناوچه‌ای محافظ را در آب‌های لبنان مستقر کند. در همین حال به نظر می‌رسد آلمان به بهانه کثرت تعداد کادرهای پزشکی، از اعزام این دست نیروها به منطقه امتناع کند.
این روزنامه افزود که احتمال دارد پلیس آلمان نیز در مرزهای لبنان و سوریه استقرار یابد تا به نظارت مرزی میان دو کشور کمک کند. اشتاین مایر برای همین هدف  قصد دارد دیداری را روز چهارشنبه از دمشق داشته باشد تا موافقت طرف سوری را نسبت به این امر جلب کند.
این روزنامه نوشت با این حال برخی احزاب آلمان با چنین تصمیمی موافق نیستند، اما دولت آلمان دلیل این مخالفت‌ها را درک نمی‌کند. برای مثال اعضای دولت آلمان دلیل رویکرد مخالفت‌آمیز ادموند اشتویبر، رییس حزب سوسیال مسیحی آلمان برای استقرار سربازان آلمانی در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی را درک نمی‌کنند. آنها در این خصوص به این مطلب اشاره می‌کنند که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد شهروندان اسراییل از حضور نیروهای آلمانی در جمع سربازان حافظ صلح سازمان ملل استقبال می‌کنند.

کد خبر 2316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز