سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پس ازپیروزی در جنگ با اسراییل در سخنانی خطاب به مردم لبنان گفت: پیروزی برای مقاومت و همه مردم لبنان است.

به گزارش ایرنا، وی دوشنبه شب در پیامی به مردم لبنان که از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد، گفت: ما در برابر یک پیروزی استراتژیک و تاریخی قرار داریم.

نصرالله درباره شهادت و فداکاری نیروهای مقاومت، ارتش و همچنین شهادت و فداکاری زنان، مردان، کودکان و حتی شهدای رسانه‌ها سخن گفت و افزود: در دیداری که به زودی با مردم و دوستان خواهم داشت درباره فدارکاری‌های آنان و مساله اسیران، سرزمین اشغال شده و غزه و رنج‌های مردم آن و فلسطین و فداکاری‌ها و مظلومیت و مسوولیت نسبت به آن،به طور مفصل سخن خواهم گفت.

نصرالله در ادامه سخنان خود همه کسانی را که در این جنگ فداکاری، مبارزه و پایداری کردند ستود وگفت: خساراتی که دشمن صهیونیستی به تاسیسات زیربنایی وارد کرد بسیار زیاد است.

دشمن صهیونیستی تنها در چند روز گذشته هزاران خانه را در جنوب و حومه جنوبی بیروت ویران کرد.

دبیر کل حزب الله از همه کسانی که در مدت جنگ به خانواده‌های مهاجر کمک کردند از جمله دولت و نهادهای دولتی و سازمانهای بشر دوستانه قدردانی کرد.

سیدحسن نصرالله افزود:به همه کسانی که خانه خود را از دست داده اند کمک خواهیم کرد و از فردا افرادی در روستاها و شهرها برای کمک به مردم اقدام خواهند کرد. برای خانه‌هایی که ویران شده به ساکنان آن مبالغی پرداخت می‌شود تا به مدت یک سال خانه‌ای اجاره و وسایل زندگی تهیه کنند.

وی در ادامه افزود: بر اساس آماری که تا کنون به دست آورده‌ایم بیش از ‪ ۱۵‬هزار واحد مسکونی به طور کامل ویران شده است.

دبیر کل حزب الله درباره دومین مرحله از کمک به مردم لبنان گفت: آوار برداری و اقدامات ساخت و ساز در مرحله بعد قرار دارد و ما می‌توانیم با کمک یکدیگر همه این منازل ویران شده را بسازیم.

نصر الله اظهار داشت: تنها تامین هزینه کافی نیست بلکه این کار به همبستگی و همکاری مهندسان و تاجران مصالح ساختمانی نیاز دارد.

وی از همه مردم خواست که برای بازسازی مناطق ویران شده کمک کنند.

کد خبر 2288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز