چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین گشت موتور سوار پلیس راه کشور در محور کرج- چالوس راه‌اندازی شد

به گزارش ایسنا، فرمانده پلیس‌راه کشور از راه‌اندازی نخستین گشت موتورسیکلت‌سوار پلیس‌راه در محور کرج ـ چالوس خبرداد و گفت: این گشت به منظور رسیدگی سریع به گره‌های ترافیکی در جاده‌ها و روانسازی و مدیریت ترافیک در راه‌هایی که امکان دسترسی سریع خودروهای پلیس به آنها وجود ندارد، راه‌اندازی شده است.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در حاشیه مراسم افتتاح نخستین گشت موتوری پلیس‌راه با بیان این خبر، افزود: یکی از معضلات بزرگ جاده چالوس کندی حرکت خودروها است و ظرفیت کم و تنگ بودن معبر موجب شده عملا گشت خودرویی پلیس در شرایطی که گره ترافیکی یا حادثه‌ای رخ می‌دهد، برای رسیدن به محل حادثه با مشکل مواجه شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور با تاکید بر اینکه یگان موتور سوار پلیس‌راه کشور تحت آموزش اساتید فدراسیون موتورسواری کشور دوره موتورسواری را گذرانده‌اند تصریح کرد: همه نیروهایی که در این طرح بکارگیری شده‌اند، از نیروهای رسمی، متبحر و باتجربه هستند.

وی رسیدگی سریع به معضلات ترافیکی در جاده‌ها را مهمترین هدف تشکیل یگان موتورسوار جاده‌ای دانست و گفت: با توجه به فصل گرما و افزایش سفر هموطنان به استانه‌های شمالی، حجم تردد در محورهای منتهی خصوصا کرج ـ چالوس افزایش یافته است که بکارگیری یگان موتورسوار پلیس‌راه کشور می‌تواند ایمنی مسافران را افزایش دهد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از جاده‌های شمالی کشور قدیمی و بدون باند رفت و برگشت است افزود: در صورت بروز حادثه، رسیدن ماموران پلیس به صحنه به دلیل تک بانده بودن این محورها با مشکل مواجه می‌شود که اجرای این طرح می‌تواند کمک موثری به تسهیل ترافیک در این محورها کند.

وی گفت: یگان افسران موتورسوار ضمن کنترل ترافیک نسبت به اعمال قانون و رسیدگی به تخلفات نیز اقدام می‌کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور اولویت بکارگیری یگان افسران موتورسوار را در جاده‌های شمالی و پس از آن سایر جاده‌ها عنوان کرد و گفت: پس از چالوس، این طرح در محورهای هراز، فیروزکوه و قزوین ـ رشت نیز اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: در جاده‌های شمالی خوشبختانه در بخش حوادث و مرگ ومیر نقاط بحرانی یا قرمز وجود ندارد، اما مساله رفت وآمد و کندی حرکت یک مشکل جدی است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: جاده چالوس مربوط به چند دهه قبل است و تا کنون هیچ تغییری در آن صورت نگرفته است.

کد خبر 59288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز