قدیمی‌ترین قهوه‌خانه جهان کافه فلوریان ونیز است که از سال ۱۷۲۰ تاکنون به طور مستمر میزبانی مهمانانی مهم از سراسر جهان را انجام داده است.

کافه فلوریان

همشهری آنلاین - فاطمه عباسی: شیوع ویروس کرونا بیش از یک سال است که برنامه‌های مسافرتی را در جهان با اختلال روبرو کرده است. هرچند که با این نرخ بالای ارز، بدون کرونا هم امکان سفر به اروپا برای خیلی از ما فراهم نمیشد.

اکنون و در شرایطی که برنامه‌های سیزده‌به‌در نیز متعاقب تعطیلات نوروزی متاثر از اقدامات مراقبتی کرونا قرار گرفته، بازدیدی مجازی از قدیمی‌ترین کافه جهان خالی از لطف نخواهد بود.

کافه فلوریان در سال ۱۷۲۰  در ونیز ایتالیا تاسیس شد و قدیمی‌ترین قهوه‌خانه‌ای است که به طور مداوم در اروپا سرویس داشته است. این کافه که در ابتدا «ونیز پیروز» نام داشت با درگذشت صاحب اصلی خود، فلوریانو فرانچسکونی، به فلوریان تغییر نام داد.

دو اتاق مبله این کافه به زودی پاتق افراد مشهوری مانند کارلو گولدونی، نمایشنامه نویس، کازانووا و گوته، نویسندگان مشهور آن دوران، شد. البته این تنها حضور هنرمندان برجسته آن دوران نبود که نام این کافه را بر سر زبانها انداخت بلکه فلوریان، تنها کافه‌ای بود که به زنان اجازه حضور می‌داد.

لرد بایرون، مارسل پروست و چارلز دیکنز نیز از دیگر مشتریان معروف این قهوه‌خانه بودند. همچنین روزنامه معروف این شهر، گزتا ونتا یا روزنامه ونیز نیز در اواسط قرن ۱۸ در این کافه به فروش می‌رسید. به همین دلایل بود که خیلی زود به مکانی برای ملاقات افراد طبقات مختلف اجتماعی تبدیل شد.

این کافه زیبا که همچنان معماری و دکوراسیون قرن هجدهمی خود را حفظ کرده در کنار میدان معروف سن مارکو و مشرف به کاخ دوک، محلی زیبا برای سپری کردن یک عصر دل‌انگیز بهاری است. شما می‌توانید در حالی که یک فنجان کاپوچینوی اصیل را می‌نوشید به ارکستر خیابانی گوش بسپارید و خستگی دوران قرنطینه را فراموش کنید.

کد خبر 592571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha