هشدارهای متولیان بهداشت عمومی در ترکیه در حالی از سوی برخی مردم شنیده نمی‌شود که وضعیت انتشار کرونا دچار وخامتی جدید شده است.

تركيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، ترکیه موارد ابتلا به کرونا را بیش از ۴۰،۰۰۰ مورد در روز اعلام کرد. این بالاترین سطح آلودگی از زمان کاهش اقدام‌های دولت برای جلوگیری از این بیماری در اوایل ماه گذشته است. این کشور با گزارش ۴۰ هزار و ۸۰۶ مورد آلودگی در ۲۴ ساعت گذشته، بالاترین تعداد ابتلا از ابتدای شیوع همه‌گیری از سال گذشته را ثبت کرد. این در حالی است که آخرین آمار روزانه کشته‌شدگان، ۱۷۶ نفر بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از اعمال تدابیر شدیدتر از جمله بازگشت قرنطینه کامل از آخر هفته در سراسر کشور به مناسبت ورود به ماه مبارک رمضان خبر داد. اکثر قریب به اتفاق ۸۱ استان این کشور از جمله استانبول و آنکارا در وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر قرار دارند. به همین دلیل اجتماعات گروهی برای وعده‌های غذایی بعد از غروب و قبل از سحر مجاز نیست. ممنوع شدن رفت و آمد شبانه و تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌ها در سراسر کشور در ماه رمضان از دیگر محدودیت‌های اعلام‌شده است.

واکسیناسیون ترکیه با واکسن چینی سینواک از ابتدای سال میلادی جاری آغاز و تاکنون بیش از ۱۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. تردینگ اکونومیست از مشکلات اقتصادی ترکیه به دلیل محدودیت‌های کرونایی سفر به این کشور خبر داده بود اما به نظر می‌رسد هزینه کاهش اقدامات سختگیرانه در زمینه کرونا بیشتر باشد.

کد خبر 592552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha