برخی شهرها تاریخی و با شکوهند؛ برخی مدرن و درخشان و برخی رنگی و مسحورکننده؛ آنقدر که تا با چشمان خود نبینید، باور نمی‌کنید.

شهرهاي رنگي

همشهری آنلاین - فاطمه عباسی: مناطق رنگارنگ فقط ایده‌هایی برای کتاب‌های داستان نیست؛ شهرهای رنگارنگی در سراسر جهان وجود دارند که منتظرند کشف شوند. فرار از رنگ خاکستری شهرهای شلوغ و مدرن با حس دلگیری و تیرگی و مشاهده عکس‌های رنگی و واقعی از شهرهای پرشور و نشاط در نقاط مختلف جهان، در شرایط شیوع کرونا، تنها با یک تور مجازی میسر است. ما شما را به بازدید از رنگی‌ترین شهرهای جهان دعوت می‌کنیم:

  • شهر پروچیدا و جزیره بورانو (ایتالیا)

شاید کاپری مشهورترین جزیره در سواحل ناپل ایتالیا باشد اما پروچیدا با خانه‌های رنگی‌اش ارزش سیاحت دارد. افسانه‌های محلی و قدیمی نشان می‌دهد که ساختمان‌های پاستلی به این شکل رنگ شده‌اند تا ماهی‌گیرها بتوانند راه بازگشت به خانه‌های خود را از دریا شناسایی کنند. خیابان‌های باریک با ساختمان‌هایی رنگی در میان آب‌های درخشان طلوع می‌کنند و منظره‌ای روح‌بخش می‌آفرینند.

جزیره بورانو در نزدیکی ونیز نیز حال و هوایی رنگی و ساکت دارد. رنگ‌بندی خانه‌ها در این جزیره با نظر اهالی و طبق یک برنامه هماهنگ صورت گرفته تا این جزیره را علاوه بر صنعت ساخت تورهای ماهی‌گیری، با خانه‌های رنگین‌کمانی‌اش مشهور کند.

  • کپنهاگ (دانمارک)

بندر جدید یا نیهاون در شهر کپنهاگ در قدیم یک بندر تجاری شلوغ با کشتی‌هایی پهلو گرفته از سراسر جهان بود. امروزه اما خانه‌هایی حیرت‌انگیز به رنگ‌های زرد، نارنجی و آبی دارد که برخی از آنها از سال ۱۶۸۱ میلادی باز مانده‌اند. این محله زمانی محل زندگی برخی هنرمندان مشهور دانمارکی مانند نویسنده مشهور هانس کریستیان اندرسون بود. اکنون این منطقه با کافه‌ها و رستوران‌های سطح بالا، لذت خوردن یک غذای خوب را با تماشای کشتی‌های چوبی درون کانال دوچندان کرده است.

  • سنت جونز (کانادا)

در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی اهالی شهر سنت جونز در نیوفاندلند و لابرادور کانادا تصمیم گرفتند برای رهایی از نمای ویکتوریایی و کسل‌کننده شهر خود، از رنگ‌ها کمک بگیرند. اکنون ردیف خانه‌های رنگی این شهر به دانه‌های ژله‌ای شهرت یافته‌اند. رنگ‌های قرمز، آبی و سبز روشن و ... به صورت متضاد، جلوه‌ای دیدنی به این شهر دادند.

  • ویلمستاد (کارائیب)

جزایر کارائیب را شاید با نام فیلم دزدان دریایی می‌شناسیم ولی این منطقه زیبایی‌های طبیعی و شهری بسیاری دارد. منطقه ویلمستاد یک منطقه رنگی پاستلی است که به عنوان یکی از میراث جهانی در یونسکو ثبت شده و مستعمره هلند است. داستان خانه‌های رنگی این جزیره نیز زیر سر فرماندار هلندی آن است که از بازتاب نور خورشید روی خانه‌های سفید رنگ سردرد می‌گرفت. طبق دستور او بود که در اوایل قرن ۱۹ همه خانه‌ها رنگ شدند و این شهر زیبایی دوچندانی پیدا کرد.

شهرهای رنگی دیگری نیز در مکزیک، کوبا، آفریقای جنوبی و رومانی و پورتوریکو وجود دارند که بسیار دیدنی هستند اما به عنوان پایان برای این گردش مجازی به محله بالات در استانبول زیبا می‌رویم:

  • محله بالات در استانبول

این محله که به نام یونانی پلاتیون نیز شناخته شده است محل زندگی اقوام یونانی و یهودی در استانبول قدیم بوده و اکنون به خانه‌های رنگی، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع و گالری‌های هنری‌اش شهرت دارد. 

طراحی هویت‌بخش و منحصر به فرد هر محله با کمک معماری، طراحی شهری و حتی با کمک ابزار ساده‌ای مانند رنگ علاوه بر ایجاد نشاط بصری، رونق گردشگری بومی و بین‌المللی را نیز به همراه خواهد داشت.

کد خبر 532644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    3 0
    کاشکی کشور ما هم اینطوری بود