خواهر رهبر کره شمالی، انتقاد رئیس جمهوری کره جنوبی از آزمایش موشکی اخیر این کشور را محکوم کرد.

كيم يو جونگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، خواهر رهبر کره شمالی، انتقاد رئیس‌جمهوری کره جنوبی از آزمایش موشکی اخیر این کشور را محکوم کرد.

رسانه دولتی کره شمالی در خبری نوشت، رئیس‌جمهور کره جنوبی آزمایش موشکی اخیر شمال را «نگران کننده» خواند و پیشنهاد کرد سئول، پیونگ یانگ و واشنگتن موانعی برای گفتگو ایجاد نکنند.

کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، این اظهار نظر جائه این مون را غیر منطقی و گستاخانه دانست و گفت: «کره جنوبی دقیقا همان منطق گانگستری ایالات متحده را دارد.»

کره شمالی هفته گذشته با تأکید بر پیشرفت مداوم در برنامه تسلیحاتی خود و افزایش فشارها بر ایالات متحده، دو موشک بالستیک را در نزدیکی ژاپن به دریا پرتاب کرد.

کیم یو جونگ، سخنان مون را برای توافق با ایالات متحده و محکومیت آزمایش موشکی شمال مورد انتقاد قرار داد و گفت اینکه برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک شمال تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، کلامی ننگین است.

کره شمالی روز جمعه اعلام کرد نوع جدیدی از موشک بالستیک کوتاه برد را پرتاب کرده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این خبر گفت این آزمایش ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است، اما راه دیپلماسی با پیونگ یانگ همچنان باز است.

کد خبر 592280
منبع: رویترز

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha