شبکه‌های اجتماعی قوانین مربوط به نشر اطلاعات نادرست را سختگیرانه‌تر از قبل در مورد کرونا اعمال می‌کنند و همین امر باعث تعلیق صفحه رئیس جمهور ونزوئلا شد.

نیکلاس مادورو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، فیس‌بوک صفحه رئیس جمهور ونزوئلا، نیکلاس مادورو، را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست کووید-۱۹ مسدود می‌کند.

سخنگوی این شرکت گفت که فیس بوک صفحه رئیس جمهور این کشور را به دلیل نقض سیاست‌های ضد انتشار اطلاعات نادرست در مورد کرونا و ترویج یک داروی درمانی بدون ارائه شواهد بسته است.

مادورو دو ماه قبل، یک محلول خوراکی مشتق شده از آویشن را به عنوان دارویی «معجزه آسا» توصیف کرد و مدعی شد ویروس کرونا را از بین می‌برد و هیچ عارضه جانبی نیز ندارد.

فیس‌بوک پست و ویدیویی که در آن مادورو دارو را تبلیغ می‌کند حذف کرد و آن را در راستای سیاست خود علیه ادعاهای دروغین دانست.

سخنگوی این شرکت تصریح کرد: «ما از دستورالعمل‌های WHO (سازمان بهداشت جهانی) پیروی می‌کنیم که می‌گوید در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این ویروس وجود ندارد.»

نقض مکرر قوانین باعث می‌شود صفحه افراد به مدت ۳۰ روز در حالت انجماد قرار گیرد و فقط برای خواندن مطالب قابل استفاده باشد.

مادورو در ویدئوی مذکور می‌گوید می‌توان از «قطره‌های معجزه آسا»ی دارویی که پزشک ونزوئلائی قرن نوزدهم خوزه گرگوریو هرناندز ساخت و توسط کلیسای کاتولیک روم متبرک شد، برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا استفاده کرد.

البته حساب مادورو در پلتفرم اینستاگرام، که آن نیز متعلق به فیس‌بوک است، تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. مادورو غالبا از فیس بوک و توییتر استفاده می‌کند و بعضا سخنرانی‌هایی را به صورت زنده از طریق فیس بوک پخش می‌کند.

وزارت اطلاعات ونزوئلا از پاسخ به این اتفاق خودداری کرد اما مادورو ماه گذشته نسبت به سانسور فیلم‌های مربوط به این دارو در فیس‌بوک اعتراض کرده بود و اقدام این شرکت برای تعلیق خودسرانه حساب او و طرفدارانش را برخوردی ناعادلانه توصیف کرد.

آمار رسمی ونزوئلا در روز جمعه ۱۵۴۹۰۵ مورد ابتلابه  ویروس کرونا و ۱۵۴۳ مورد مرگ را نشان می‌دهد.

ستاره سابق فوتبال جهان در اعتراض به نژادپرستی از شبکه‌های اجتماعی خارج شد

کد خبر 592014
منبع: رویترز

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha