آنری، ستاره سابق فوتبال جهان، به دلیل آنچه آنرا «رفتار بیش از حد سمی» دانست خروج خود از شبکه‌های اجتماعی را اعلام کرد.

تیری آنری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، تیری آنری، ملی پوش سابق فرانسه امروز اعلام کرد که در اعتراض به عدم اقدام مسئولین رسانه‌های آنلاین در مورد دارندگان حساب‌های ناشناس که در ترویج نژادپرستی و قلدری آنلاین مقصر هستند، حساب های خود را در شبکه‌های اجتماعی غیرفعال خواهد کرد.

آنری، مهاجم سابق آرسنال و بارسلونا ، که ۱۵ میلیون دنبال‌کننده در فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر دارد، گفت این پلتفرم باید برای حل این مسائل با همان تلاشی که برای رعایت حقوق کپی رایت و بازنشر دارند، وارد عمل شوند.

آنری در بیانیه خود افزود: «حجم فزاینده نژادپرستی، قلدری و شکنجه‌های روحی ناشی از آن برای افراد آنقدر سمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.»

«ایجاد یک حساب کاربری، استفاده از آن برای آزار و اذیت بدون ترس از عواقب آن بسیار آسان است و چنین حساب‌هایی ناشناس باقی می‌مانند. تا زمانی که این موضوع تغییر کند من حساب‌های خود را در همه شبکه‌های اجتماعی غیرفعال خواهم کرد. امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد.»

ماه گذشته نهادهای مسئول در فوتبال انگلیس اعلام کردند توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام به «مامنی برای سو استفاده» تبدیل شده‌اند و به دنبال پیام‌های نژادپرستانه که به بازیکنان ارسال میشود، از مدیریت این رسانه‌های اجتماعی خواستند این مشکل را برطرف کنند.

الیور داودن، وزیر امور دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS) گفت هیچ کس به دلیل سو استفاده مجبور به غیرفعال کردن حساب‌های خود در رسانه‌های اجتماعی نیست. این شرکت‌ها باید برای مقابله با این امر اقدامات بیشتری انجام دهند. «من کاملا مصمم هستم که با پرخاشگری‌های نژادپرستانه در فضای آنلاین مقابله کنم.»

اینستاگرام ماه گذشته مجموعه‌ای از اقدامات برای مقابله با توهین‌های آنلاین از جمله حذف حساب افرادی که پیام‌های توهین‌آمیز ارسال می‌کنند و ایجاد الگوریتم‌های کنترلی را اعلام کرد.

توییتر نیز پیش از این و در سال ۲۰۱۹ با اقدام در مورد بیش از ۷۰۰ مورد رفتار توهین‌آمیز و نفرت‌انگیز، اعلام کرد که «محتوای زننده جایی برای خدمات ما ندارد»؛ مدیران این شرکت قول دادند که به تلاش خود برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی ادامه دهد.

تیری آنری، مربی ۴۳ ساله و بازیکن سابق فوتبال است که در رده بازیکنان سیاه‌پوست فرانسوی قرار دارد. رنگین‌پوستان فوتبالیست بارها مورد هجمه نژادپرستان قرار گرفته‌اند.

کد خبر 591986
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha