شارلوت گریم‌شاو نویسنده آمریکایی با ارائه مجموعه داستانی به جایزه ادبی مونتانای نیوزلند، برنده بخش داستان این جایزه شد

علاوه بر این گریم‌شاو موفق شد جایزه 10 هزار دلاری بهترین نویسنده را از دیدگاه داوران این جایزه از آن خود کند. جایزه ادبی 50هزار دلاری مونتانا که هر ساله برگزار می‌شود یکی از معتبرترین جوایز نیوزلند است که هر سال در بخش‌های مختلفی چون داستان، مجموعه داستان، رمان، شعر، تاریخ و آثار غیرداستانی برگزار می‌شود. این نویسنده در این دوره از برگزاری این جایزه، با مجموعه داستان «فرصت» توانست جایزه مزبور را نصیب خود کند.

گریم‌شاو متولد 1966 است و تا به امروز آثار متعددی را منتشر و روانه بازار ادبی کرده، که یکی از موفق‌ترین آنها «تحریک» داستان یک وکیل و درگیری‌های او برای حل و فصل جریان‌های جنایی پرونده‌هایش است.

این نویسنده پیش از این نیز به خاطر داستان کوتاه دریانوردی در افق جایزه کاترین منسفیلد را به خاطر مهارتش در توصیف صحنه‌های مهیج و باشکوه دریانوردی در این داستان از آن خود کرده و سال گذشته نیز به‌عنوان برنده جایزه بین‌المللی فرانک اوکانر در بخش داستان کوتاه بوده است. مجموعه داستان فرصت گریم‌شاو - که داستان‌هایی را که در نیوزلند اتفاق افتاده به نمایش می‌گذارد- با دریافت دو جایزه معتبر جهانی لقب دختر نیوزلند را برای نویسنده آن به همراه داشته است.

جایزه ادبی مونتانو پس از اعلام نتایج توسط هیات داوران، جایزه بهترین داستان‌کوتاه و همچنین جایزه اصلی را به شارلوت گریم‌شاو اهدا کرد که به‌دلیل حاضر نبودن این نویسنده در این مراسم به‌دلیل مسافت طولانی محل زندگی او با نیوزلند، این جایزه توسط ناشر این اثر برای او فرستاده شد. در این مراسم همچنین از ژانت چارمن به خاطر مجموعه اشعار خوراک سرد در بخش شعر، جودی سیرز با کتاب زندگی جیمز والتر در بخش آثار غیرداستانی و جان میشل با کتاب جامعه نو در بخش آثار تاریخی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کد خبر 59185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز