شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

جی. کی. رولینگ برای امور خیریه کتابچه‌ای نوشت که در حقیقت پیش درآمدی 800 کلمه‌ای بر هری پاتر است.

به گزارش MSNBC، رولینگ از تمام قدرت خود استفاده کرده تا پیش درآمدی بر رمان هفت جلدی هری پاتر بنویسد و این کار را در ماه ژوئن (ماه میلادی آتی) به اتمام می‌رساند. با این وجود مسئولان امر از ارائه اطلاعات و توضیحات بیشتر در مورد این پیش درآمد خودداری کرده‌اند.

گفته می شود این پیش درآمد مربوط به جادوگران افسانه‌ای مثل جیمز پدر و دوستش سیریوس بلک در دوران جوانی‌شان است.

رولینگ پیش از این گفته بود که قصد ندارد هیچ رمان هری پاتری دیگری بنویسد، اما در ماه دسامبر یک مجموعه داستان‌های افسانه‌ای دست‌نویس خود را که مربوط به
 هری پاتر بود با طراحی های خودش نزدیک به چهار میلیون دلار در یک حراجی به فروش رساند. تمام این پول صرف امور کودکان نیازمند در مؤسسه خیریه‌ای شد که رولینگ در سال 2005 آن را بنیان نهاد.

این کتابچه نیز بخشی از برنامه خیریه‌ای است که در کتابفروشی واترستون لندن در 21 خرداد برگزار می شود. کتابچه همزمان با آثار 12 نویسنده دیگر شامل دوریس لسینگ (برنده نوبل ادبی 2007)، مارگارت اتوود، تام ستوپارد، اروین ولش، سباستین فالکز، اکسل شفلر، لورن چیلد، نیک هارنبی، نیل گیمن، لیزا اپیگنانسی، ریچرد فورد و میشل روسن - که در این برنامه خیریه حضور پیدا کرده‌اند - در ماه آگوست عرضه خواهد شد.
عواید فروش این 13 اثر به مؤسسه های خیریه English PEN و Dyslexia Action خواهد رسید.

یک روز بعد از این مراسم نیز آثار به همراه پیش درآمد جدید هری پاتر از جی.کی.رولینگ به‌صورت آن لاین منتشر می شود و هر کسی بدون پرداخت پول می تواند آن را مطالعه کند؛ با این حال کتاب فوق در یک حراجی هم برای فروش خیریه، فروخته خواهد شد. این کتاب بر روی برگه های A5 به‌صورت پشت و رو نوشته شده و توسط خود نویسنده امضا شده است.
رولینگ در این باره گفته است که نخواسته داستان کامل دیگری از هری پاتر بنویسد و این فقط یک داستان کوتاه است. خط آخر داستان این گونه تمام می‌شود: روی پیش در آمد کار نکرده بودم ولی جالب شد!

متن اصلی داستان لو نرفته ولی کسانی که آن را پیش از این مطالعه کرده‌اند، گفته‌اند که نامی از هری در آن برده نشده ولی یک شخصیت پلیس در آن حضور دارد!

کد خبر 53711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز