سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

این روزها شاهد برنامه‌ریزی‌های بسیار برای برقی کردن خودروها در نقاط مختلف جهان هستیم.

خودروی برقی

به گزارش همشهری آنلاین، سپتامبر ۲۰۲۰ بود که گوین نیوزوم، فرماندار کالیفرنیا یک فرمان اجرایی را امضا کرد که طبق آن، او خواستار پایان فروش خودروهای سواری بنزینی صفر کیلومتر تا سال ۲۰۳۵ شده بود. به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، علاوه بر این، منطبق با این دستور، نیاز است که تولید وسایل نقلیه متوسط و سنگین نیز تا سال ۲۰۴۵ به مدل‌هایی با آلایندگی صفر تبدیل شوند. اکنون، دو سناتور ایالت کالیفرنیا با نوشتن نامه‌ای به کاخ سفید، از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌اند که از این قانون ایالتی در دولت نیز پیروی شود.

در حال حاضر اینکه آیا بایدن سرگرم چنین اقدامی باشد یا خیر، مشخص نیست. ضمن اینکه در مورد این نامه هیچ خبری رسمی از کاخ سفید منتشر نشده است، اگرچه دولت بایدن قصد دارد ناوگان وسایل نقلیه فدرال را به سمت نیروی الکتریکی سوق دهد. اندکی پس از مراسم تحلیف در ژانویه، رئیس‌جمهوری آمریکا فرمان اجرایی «ساخت آمریکا» را امضا کرد که از تبدیل ناوگان فدرال به ناوگان برقی در آن وجود دارد.

بسیاری از خودروسازان پیش‌تر به‌عنوان یک گروه کاملا الکتریکی در آینده‌ای نزدیک به ثبت رسیده‌اند. سوبارو مانند جنرال موتورز می‌خواهد تا سال ۲۰۳۵ فقط خودروی برقی تولید کند. از سوی دیگر، فورد سال ۲۰۳۰ را برای تولید خودروهای سواری کاملا برقی در اروپا هدف قرار داده است.

کد خبر 591688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha