یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۲
۰ نفر

محمدجواد پاینده: قلعه‌نویی با گذشت 2فصل از قهرمانی با استقلال به رقابت‌های لیگ بازمی‌گردد.

استقلال مورد علاقه امیر با جدایی تعدادی از بازیکنان باسابقه و بازگشت تعدادی از بازیکنان محبوب او تکمیل شده است.

اگر مجتبی جباری هم به این جمع اضافه شود استقلال هدف دیگری را در بازار
 نقل و انتقالات دنبال نخواهد کرد.

قلعه‌نویی اما حاضر به مقایسه شرایط تیم خودش با رقیب دیرینه نیست. او از اظهار‌نظر در خصوص شرایط پرسپولیس خودداری می‌کند و می‌گوید: «من فقط از استقلال حرف می‌زنم.»

  • شرایط تیم در اردوی ترکیه چطور بود؟

باید از همه بازیکنان و اعضای تیم تشکر کنم. با توجه به اینکه سال گذشته در فینال جام حذفی حضور داشتیم  حدود 4 هفته از برنامه‌ها عقب بودیم و به همین دلیل فشار زیادی در این تمرینات وجود داشت. بازیکنان این فشار و سختی را تحمل کردند. اردوی ما در یک کمپ مجهز و کامل برگزار شد و به اهداف مورد نظر دست یافتیم. ما 19 جلسه تمرینی برگزار کردیم و بازیکنان حدود 25 ساعت تمرین پرفشار را به خوبی سپری کردند.

  • حریفان تدارکاتی قدرت لازم را برای رویارویی با استقلال داشتند؟

ما 2 بازی تدارکاتی انجام دادیم. بازی اول مقابل تیمی از آذربایجان بود که من تا امروز چنین تیم قدرتی ندیده بودم. یک بازی بسیار مفید بود و فشار زیادی به تیم ما وارد کرد. در بازی دوم هم مقابل تیمی قرار گرفتیم که فصل گذشته لورانت هدایت آن را بر عهده داشت و در آستانه صعود به لیگ برتر قرار گرفته بود.

  • از یارگیری در فصل نقل‌وانتقالات راضی بودید؟

با توجه به بضاعتی که داشتیم فکر می‌کنم صددرصد در نقل‌وانتقالات موفق بودیم. به هر حال برای ما محدودیت‌ها و مشکلات مالی وجود دارد اما با توجه به مجموعه شرایط همه بازیکنان مورد نظر خود را جذب کردیم. فکر می‌کنم این یکی از فصل‌های خوب استقلال در جذب بازیکنان جدید بود.

  • اما انتقاداتی در خصوص جذب بازیکنان جدید وجود دارد،‌ از جمله اینکه تعدادی از بازیکنان شما مسن هستند و کارایی گذشته را ندارند.

من به نظر کارشناسان احترام می‌گذارم اما براساس استاندارها و خواسته‌هایی که داشتیم فکر می‌کنم خریدهای خوبی انجام شد. بازیکنان خوبی به خدمت گرفتیم. این اردو واقعاً من را به استقلال و بازیکنانش تا حد زیادی امیدوار کرد. فکر می‌کنم همه می‌خواهند ناکامی‌های فصل گذشته را جبران کنند. بازیکنان ما انگیزه زیادی دارند که با توجه به نتایج ضعیف فصل قبل حضور موفقی در رقابت‌های این فصل خواهیم داشت. استقلال باید نتایج فصل گذشته را جبران کند.

  • تعدادی از بازیکنان با سابقه استقلال هم در این فصل با نظر شما از این تیم جدا شدند.

اجازه بدهید من در مورد بازیکنان فعلی تیم خودم صحبت کنم. آنهایی که بودند برای استقلال زحمت کشیدند، ما هم با بازیکنانی که به توافق رسیدیم همکاری می‌کنیم.

  • حضور جباری تا چه حد برای شما تاثیرگذار است؟

مجتبی علاوه بر اینکه در تیم یک وزنه به شمار می‌رود و از نظر فنی هم قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد سال‌ها بازیکن استقلال بوده و برای ما بسیار ارزشمند است. امیدوارم توافق‌های لازم صورت بگیرد و او باز هم برای استقلال بازی کند. اگر مجتبی بیاید تیم ما تکمیل شده و یکی، دو جای خالی در لیست باقی می‌ماند تا در صورت نیاز در نیم‌فصل برای جذب بازیکن جدید دچار مشکل نشویم.

  • عملکرد سایر تیم‌ها خصوصاً پرسپولیس را در فصل نقل‌وانتقالات چطور ارزیابی می‌کنید؟

من ترجیح می‌دهم در مورد تیم خودم صحبت کنم، چون از تیمم شناخت بهتری  دارم.

  • اما پرسپولیس رقیب سنتی استقلال است و در نقل‌وانتقالات موفق به جذب ستاره‌های سرشناسی شده است.

آنها با توجه به تفکرات و تاکتیک‌های خودشان یارگیری کردند. من ترجیح می‌دهم در مورد تیم خودم صحبت کنم.

  • با توجه به عملکرد باشگاه‌ها در جذب بازیکنان، فکر می‌کنید کدام تیم‌ها مدعی قهرمانی در این فصل خواهند بود؟

هر تیمی انگیزه خاص خود را دارد. ‌من فکر می‌کنم استقلال، پرسپولیس، ‌سایپا، ‌سپاهان و چند تیم دیگر مدعی خواهند بود و انگیزه مضاعفی دارند.

  • با توجه به فشردگی رقابت‌های این فصل و حضور در 3 جام، ‌فکر می‌کنید استقلال می‌تواند چهره موفقی داشته باشد؟

ما در هر پست دوبازیکن آماده داریم و تیم را به شکلی بسته‌ایم که در طول فصل بتوانیم این فشار را به خوبی تحمل کنیم.

  • شما برای برگزاری سوپر‌جام مشکلی نداشتید؟

ما در آن صورت‌جلسه هم اعلام آمادگی کرده بودیم و باید در مقابل قانون تمکین می‌کردیم اما در مورد مسائل دیگر و اینکه چرا بازی برگزار نشده، ترجیح می‌دهم صحبت نکنم.

  • بازی با ابومسلم در هفته نخست رقابت‌های لیگ را چطور می‌بینید؟

ابومسلم تیم قدرتمند و ریشه‌داری است که همیشه مقابل تیم‌های بزرگ نمایش خوبی دارد و دردسرساز می‌شود. امیدوارم بازی خوبی برگزار شود و ما فصل را با نتیجه مناسب شروع کنیم.

کد خبر 59140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز