شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران روز شنبه ۵ مرداد به یک هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال بالغ شد.

در این روز ۱۱۲.۱۴ میلیون سهم بین فعالان بورس اوراق بهادار تهران دست به دست شد.

در جریان معاملات این روز قیمت سهام سیمان شاهرود ۳ درصد رشد کرد اما نگین طبس و ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی کاهش ۳ درصدی قیمت هر سهم خود را تجربه کردند.

در این روز معامله سهام ملی صنایع مس، چادرملو، سرمایه‌گذاری امید و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تاثیر را بر روند نزولی شاخص داشت و موجب شد شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) با ۲۰۳.۷ واحد افت به ۴۸ هزار و ۳۲۷ واحد برسد.

همچنین شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) در نتیجه دادوستدهای این روز با کاهش ۵۳.۴ واحدی مواجه شد و به ۱۲ هزار و ۵۲۶ واحد بازگشت.

طی مبادلات این روز کاری یک هزار و ۶۳۷ نفر در صف فروش ۴۵.۴۴ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش ۲۴۷.۳۳ میلیارد ریال ایستادند.

البته در پایان معاملات این‌روز نماد معاملاتی این شرکت جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره و مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور اصلاح اساسنامه متوقف شد.

امروز همچنین ۲۶۵ نفر هم برای فروش ۱.۹۳ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش ۲۴.۱۴ میلیارد ریال اقدام کردند. این دو شرکت صدر نشین جدول عرضه امروز بورس تهران بودند.

از سوی دیگر ۶۶۱ نفر امروز تقاضای خرید ۶.۲۶ میلیون سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۳۴.۸۶ میلیارد ریال را داشتند.

۳۵۸ نفر هم به خرید ۳.۳۴ میلیون سهم تاید واتر به ارزش ۲۸.۵۸ میلیارد ریال مبادرت کردند.
گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام حاکی از آن است که پس از شرکت‌های یاد شده امروز سیمان کرمان، سیمان بهبهان، سیمان هگمتان و مالی و اعتباری سینا با بیشترین تعداد دستور خرید برای سهام خود در بورس تهران مواجه بودند.

کد خبر 59091

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز