همشهری آنلاین - سپیده بهکام: حجم دادوستدهای بورس تهران در روز یکشنبه ۳۰ تیرماه به ۸۵.۲۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۶۸.۱ میلیارد ریال بالغ شد.

در این روز شاخص بورس تحت تاثیر تشکیل دوباره صف فروش فولاد مبارکه اصفهان و معاملات انجام شده روی سهام پتروشیمی فن‌آوران، چادرملو و سرمایه‌گذاری امید با افت مواجه شد.

شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) در این روز ۸۳.۶ واحد پایین آمد تا دوباره به رقم ۴۸ هزار و ۶۵۷ واحد بازگردد.

همچنین شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) در این روز با افت ۵۷ واحدی مواجه شد و به ۱۲ هزار و ۸۴۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) نیز در پایان مبادلات امروز بورس اوراق بهادار تهران با ۶۷.۵ واحد افت روبرو شد و به ۱۲ هزار و ۸۴۹ واحد عقبگرد کرد اما شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۱۵.۳۵ واحد دیگر افزایش یافت و روی ۱۳ هزار و ۲۶۵ واحد متوقف شد.

تشکیل صف طولانی فروش فولاد مبارکه اصفهان امروز موجب صدر نشینی دوباره این شرکت در جدول عرضه شد. طی معاملات امروز بورس تهران ۸۵۰ تقاضای فروش برای نزدیک به ۲۱ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۱۸.۳۴ میلیارد ریال در سیستم‌های رایانه‌ای کارگزاری‌ها ثبت شد.

همچنین ۲۱۲ دستور فروش امروز برای ۳.۲۳ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۱۹.۴۵ میلیارد ریال و ۲۲۶ دستور فروش برای ۱.۲۳ میلیون سهم چادرملو به ارزش ۱۸.۳ میلیارد ریال صادر شد.

مقام نخست در جدول پرطرفدارهای بورس امروز از آن کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد به طوری که ۹۳۶ نفر برای خرید ۹.۰۷ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۴۸.۴۵ میلیارد ریال اقدام کردند.

تاید واتر در جریان مبادلات بورس تهران در روز ۳۰ تیرماه در ردیف دوم جدول تقاضا قرار گرفت. در این روز ۱۸۴ دستور خرید برای ۱.۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۲.۸۵ میلیارد ریال صادر شد.

سیمان بهبهان، سیمان فارس‌و‌خوزستان، سیمان کرمان، سیمان دورود و سیمان شاهرود امروز از جمه سهام پرطرفدار بورس بودند که در ردیف‌های بعدی جدول تقاضا جای گرفتند.

کد خبر 58460

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز