شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

به دستور «بنیاد سلامت ملی» آمریکا آزمایش‌های بالینی روی بزرگ‌ترین طرح ملی این کشور در راه تولید واکسن ایدز متوقف شده است زیرا این واکسن نیاز به تحقیقات تکمیلی بیشتری دارد تا روی انسان آزمایش شود.

 انتشار این خبر در حالی دومین ضربه را به باور در دسترس بودن واکسن ایدز وارد می‌کند که چند وقت قبل برنامه تولید واکسن پرسروصدای شرکت «مرک» به خاطر افزایش میزان عفونت در داوطلبان با شکست مواجه شد.

دکتر «آنتونی فاسی» مدیر« مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی» می‌گوید: «درصورت نداشتن اطلاعات دقیق درباره سامانه ایمنی بدن و نحوه تعامل آن با ویروس ایدز، تولید هر واکسنی که بخواهد سیستم ایمنی را تحریک کند به انداختن تیر در تاریکی شبیه است.» به عقیده دکتر« فوسی» از این پس تنها باید به آزمون‌هایی تکیه کرد که دایره فعالیت محدود اما عملکردی واضح دارند.

برنامه ملی تولید واکسن برای ایدز حدود ده سال قبل و در زمان ریاست‌جمهوری «بیل کلینتون» با این امید آغاز شد که ظرف ده سال تولید این واکسن جامه عمل بپوشاند؛ اما اکنون محققان می‌گویند تنها باید به تولید واکسنی امیدوار بود که بتواند شدت عفونت را در بیماران مبتلا کاهش دهد.

کد خبر 59086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز