شمارش معکوس برای رسیدن سال جدید آغاز شده است و خیلی‌ها به رسم هر ساله خودشان را برای خریدهای نوروزی آماده می‌کنند.

بازار خريد

همشهری آنلاین_پریسا نوری:  هر چند امسال گرانی اجناس و شیوع بیماری کرونا لذت و سرخوشی این مشغولیت آخر سال را از ما گرفته است ولی چون بنا به باور ایرانیان قدیم با سرسبز شدن درختان و نو شدن چهره زمین باید لباس نو پوشید، ما هم به تبعیت از نیاکانمان در روزهای آخر سال سری به بازارها و مراکز تجاری می‌زنیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد و اندازه جیب‌مان نونوار شویم. اگر شما هم قصد خرید دارید، حتماً ۲ تا ماسک بزنید، حتی‌المقدور به جاهای شلوغ نروید و از همه مهم‌تر این راهنمای جمع و جور معرفی مراکز تجاری و راسته‌های بازاری شرق تهران را مطالعه کنید تا در مراکز خرید سرگردان نشوید.  

  • بازار پوشاک کفش

بـازار خرید کدوم وره؟  

پوشاک و کیف و کفش از آن دست کالاهای پرمصرفی است که خصوصاً در بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. خوشبختانه در مناطق شرقی پایتخت هم بازارهای عرضه این کالا فراوان و در نقاط مختلف پراکنده است.  

  • شمیران نو

 راسته تجاری شمیران‌نو در منطقه ۴ یکی از بازارهای فروش انواع کیف، کفش و لباس است. در دو سوی خیابان وارباز تا میدان پاکدامن ده‌ها فروشگاه لباس و چند پاساژ و مرکز تجاری دیده می‌شود که انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه را عرضه می‌کنند. اتوبوس‌ها و تاکسی‌های خط شمیران‌نو در میدان رسالت شما را به این بازار می‌رسانند.  

  • میدان رهبر

 فروشگاه‌های خیابان شهید زهدی در محله گلشن هم دست‌کمی از راسته شمیران‌نو ندارد. در این خیابان هم از نزدیکی‌های خیابان جشنواره تا میدان رهبر بورس پوشاک است. ایستگاه مترو فرهنگسرا هم در نزدیکی این مرکز قرار دارد.  

  • هفت‌حوض

بـازار خرید کدوم وره؟  

 حتی اگر ساکن شرق تهران نباشید حتماً اسم راسته تجاری هفت‌حوض به گوشتان خورد ه است. این مرکز خرید از شمال خیابان آیت در منطقه ۴ تا چهارراه تلفنخانه را شامل می‌شود و در آن صدها فروشگاه و ده‌ها پاساژ وجود دارد و همه نوع پوشاک و کیف و کفش برای هر سلیقه‌ای عرضه می‌شود. طرفداران برندهای خارجی و ایرانی هم از این بازار دست خالی بیرون نمی‌روند. ایستگاه مترو سرسبز و خطوط ۳ و ۵ اتوبوس‌های تند رو در این خیابان قرار دارند.  

  • خیابان پیروزی

 خیابان پیروزی در منطقه ۱۳ هم یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید شرق تهران است. در خیابان‌های اول و پنجم نیروی هوایی و محدوده چهارراه دهقان (چهارراه کوکاکولا) هم انواع فروشگاه‌های پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه به وفور پیدا می‌شود. دسترسی به این بازار با مترو آسان است، چون ایستگاه مترونیروهوایی، در خط چهار مترو در خیابان پیروزی بین خیابان‌های چهارم و پنجم نیروهوایی قرار دارد.  

  • افسریه

 بزرگ‌ترین بازار پوشاک جنوب‌شرق تهران در خیابان بیستم افسریه قرار دارد. افسریه در تهران به بازارها و قیمت‌های مناسبش شهره است و تنوع کالاها در این خیابان به قدری است که کسی دست خالی از آن برنمی‌گردد. بزرگراه‌های خاوران، آزادگان و بسیج دسترسی مناسبی برای افسریه فراهم کرده‌اند و ایستگاه‌های اتوبوس و خطوط تاکسی از این محله به نقاط متعدد شهر رفت‌وآمد می‌کنند.  

  • گل از کجا بخریم

بـازار خرید کدوم وره؟  

آراستن خانه با گل‌های بهاری و گلدان‌های زیبا در آستانه نوروز، یکی از کارهای دلچسبی است که در بین علاقه‌مندان گل و گیاه طرفداران زیادی دارد. خوشبختانه پهنه شرقی پایتخت از حیث برخورداری از بازارهای گل و گیاه غنی و حتی خودکفا است.  

  •  بازار محلاتی

 بازار گل شهید محلاتی در محله زمزم منطقه ۱۴ یکی از قدیمی‌ترین بازارهای گل تهران است. در این بازار ۱۰ سالن و حدود ۶۰۰ غرفه وجود دارد که انواع گل‌های شاخه‌ای، آپارتمانی، درختچه و وسایل و تزیینات مربوط به باغبانی و نگهداری گل و گیاه عرضه می‌شود. اگر با خودرو شخصی به این بازار می‌روید مسیر بزرگراه امام علی و خروجی بزرگراه شهید محلاتی دسترسی خوبی دارد. تاکسی‌های مقابل ایستگاه مترو نبرد هم شما را تا جلو بازار گل می‌رسانند.  

  • بازار شهید بابایی

بـازار خرید کدوم وره؟  

 بازار گل شهید بابایی در ضلع شمال بزرگراه شهید بایایی بعد از پل استخر، یکی از جدیدترین بازارهای گل تهران است. هر چند وسعت این بازار به اندازه بازار شهید محلاتی نیست اما در غرفه‌های این بازار انواع انواع گل و درختچه و حتی تجهیزات باغبانی را می‌توانید تهیه کنید. یک ویژگی و امتیاز بازار گل شهید بابایی از دیگر مزایای این بازار، دسترسی آسان به آن از مناطق مختلف شهر تهران است و به دلیل ارائه پارکینگ رایگان با ظرفیت بالا با مشکل نبود جای پارک برای خودرو مواجه نخواهید بود.  

  • طلافروشی‌ها کجا هستند

قدیم‌ها در برخی خانواده‌ها رسم بود که به تازه عروس‌ها سکه یا یک تکه طلا عیدی می‌دادند، هر چند با نجومی شدن قیمت طلا این رسم سال‌هاست که از رونق افتاده است اما اگر اوضاع مالی‌تان سکه است و یا به هر دلیل قصد دارید سری به بازار طلا و جواهر بزنید نیاز نیست تا خیابان کریمخان یا بازار بزرگ طلا در پانزده خرداد بروید، چون در شمیران نو، میدان رهبر و نارمک هم چند بورس طلافروشی پیدا می‌شود.  

کد خبر 590756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha