در پی چاپ گزارشی درباره تخریب های پارک ملی گلستان ، وزارت راه جوابیه‌ای ارسال کرده که عینا از نظرتان می‌گذرد:

احتراماً شرح جوابیه مجری محترم طرح جاده ویژه جنگل گلستان درخصوص گزارش مندرج در صفحه 19 مورخ 15/4/87 آن تحت عنوان «بنویسید گلستان، بخوانید بیابان» که در آن روزنامه به‌چاپ رسیده است جهت درج در آن روزنامه طبق مقررات ارسال می‌گردد.

به اطلاع می‌رساند تاکنون و طی عملیات عمرانی که تحت‌عنوان بازسازی جاده ویژه جنگل گلستان درحال اجرا می‌باشد هیچ درخت و یا بوته‌ای قطع نگردیده و عملیات بازسازی بر روی بستر قدیمی راه در حال انجام می‌باشد.

 همچنین با توجه به مصوبه هیأت محترم وزیران تعریض جاده در طرح وزارت راه و ترابری قرار نداشته و تنها در برخی نقاط حادثه‌خیز و با بررسی انجام شده توسط مهندسین مشاور زیست‌محیطی و نظر مساعد سازمان محیط‌زیست به‌منظور تأمین امنیت مسافران و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی و افزایش آلودگی صوتی و زیست‌محیطی در محور یک باند کندرو به عرض  3 متر پیش‌بینی شده است، همچنین لازم به ذکر است مطالعات مقدماتی گزینه شمالی خاتمه یافته و مطالعات مرحله اول نیز در حال اتمام می‌باشد.

یادآور می‌گردد در کشوری که درحال توسعه می‌باشد و با شدت در حال ساخت زیربناهای حمل‌و‌نقل است امکان قطع درختان هم متصور می‌باشد به‌طور مثال احداث ادامه بزرگراه زین‌الدین در شرق تهران توسط معاونت عمرانی شهرداری تهران درحال انجام بود که حاشیه‌‌های ایجاد شده درخصوص قطع درختان پارک جنگلی شیان باعث متوقف شدن یکساله عملیات این پروژه  شد.

اما با رأی دادگاه، عملیات اجرایی پروژه یاد شده هم‌اکنون در حال انجام است و تعطیلی یک‌سال ضرر و زیان به مردم زده است. براین اساس انتظار می‌رود روزنامه همشهری با درنظر گرفتن شأن و جایگاه خود در گزارش‌های تولیدی با رویکردی همه‌جانبه‌نگر، تمامی جوانب موضوعات را مد نظر قرار دهد و از درج گزارشات بدون بررسی صحت و سقم اطلاعات مربوطه خودداری نماید.

توضیح همشهری: ارسال جوابیه‌های این‌چنینی متأسفانه به روال معمول روابط عمومی‌های وزارتخانه‌ها به‌ویژه وزارت راه تبدیل شده است.

از تنظیم‌کننده این جوابیه که ظاهراً حوصله مرور مستندات اشاره شده در متن گزارش و دیگر اخبار چاپ شده در همین‌باره را طی هفته‌های اخیر نداشته است درخواست می‌کنیم دست‌کم یک بار دیگر به عکس‌های چاپ شده در کنار گزارش مورد نظر نگاهی بیندازد.

کد خبر 59042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز