ابتدای سال ۱۳۹۹ همه ما امیدوار بودیم که تا پایان سال کرونا ریشه‌کن شود و زندگی همه ما به روال عادی برگردد. اما متأسفانه این‌طور نشد و بسیاری از ما عزیزانمان را از دست دادیم و داغدار شدیم.

توسعه گردشگري

به جرأت می‌توانم بگویم سال ۱۳۹۹ خاص‌ترین و سخت‌ترین سال تمام عمرم بود. حتی سخت‌تر از روزهای جنگ تحمیلی و دفاع‌مقدس با تمام التهاب و دشواری‌هایش. تلخ‌ترین خاطره من دیدن صورت‌های بیماران مبتلا به کرونا بود که به سختی نفس می‌کشیدند و دیدن چشمان پر از بیم و امید کسانی که چشم‌انتظار بهبود عزیزانشان بودند.

دیدن حسرت افرادی که ناباورانه به سوگ از دست دادن عزیزانشان نشسته بودند برای تمامی کادر بهداشت و درمان سخت بود. سختی دیگر این سال دیدن دوستان و همکارانم در لباس بیماری بود. کسانی که ایثارگرانه با جان خود معامله می‌کردند تا از بیماران در برابر این بیماری دفاع کنند. متأسفانه ما یکی از همکاران عزیزمان از کادر پرستاری را در این سال بر اثر بیماری کرونا از دست دادیم و این داغ بزرگی برایمان بود. اما این سال با تمام سختی‌هایش شیرینی‌هایی هم داشت. بهترین هدیه برای ما شنیدن خبر ترخیص بیماران با بهبود کامل بود. در سال گذشته قریب به ۳۰ هزار بیمار قطعی و مشکوک به کرونا به بیمارستان ما مراجعه کردند که حدود ۹ هزار و ۴۰۰ نفر بستری شدند. بیش از ۹۰‌درصد این بیماران بهبود کامل یافتند که با شنیدن بهبود هرکدام از این بیماران عزیز بیمارستان میلاد جان دوباره می‌گرفت.  
امیدوارم در سال جدید مردم عزیز با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی دست به دست هم دهند و این بیماری را از بین ببرند. آرزو دارم به‌زودی این بیماری در تمام جهان ریشه‌کن شود تا ما دوباره به راحتی و بدون هیچ ترسی از بیماری عزیزانمان آنها را در آغوش بگیریم. از همه هموطنان عزیزم خواهش می‌کنم برای قطع زنجیره انتقال بیماری و به امید آنکه به‌زودی بتوانیم در کنار هم جشن ریشه‌کن شدن این بیماری را بگیریم از دید و بازدید نوروز و مسافرت خودداری کنند تا خدای ناکرده عزیزانمان مبتلا نشوند.

میدانم که در فرهنگ ما دیدار بزرگ‌ترها در این روزها به منزله رعایت ادب است اما در دوران کرونا دقیقاً این مفهوم برعکس شده است و نشانه ادب نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم عید نوروز به جای دید و بازدید از ظرفیت فضای مجازی بیشتر استفاده شود و از این طریق جویای حال همدیگر باشیم. فراموش نکنیم که پرستاران و پزشکان زیادی در این روزها مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند. پس برای رهایی از این مشکل بزرگ فاصله اجتماعی را در عید نوروز بیش از پیش رعایت کنیم.  

*دکتر فرهاد حمزه‌زاده، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره بیمارستان فوق تخصصی میلاد

کد خبر 589848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha