سخنگوی کمیته چهارشنبه‌سوریِ اورژانس تهران گفت: بنا بر آمارها ۳۹ درصد از مصدومان چهارشنبه‌سوری در سال‌های قبل در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال بودند.

چهارشنبه‌سوری - حوادث - قطع عضو - مصدوم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سعید مهرسروش رئیس اداره آموزش اورژانس تهران و سخنگوی کمیته چهارشنبه‌سوری اورژانس تهران اظهار داشت: از حدود دو ماه پیش اقدامات مرتبط با چهارشنبه‌سوری در اورژانس تهران آغاز شده است. با توجه به شرایط کرونا در کشور و تعطیلی مدارس، اقدامات پیشگیرانه ما برای این مراسم نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده است.

وی افزود: بنا بر آمارها ۳۹ درصد از مصدومان چهارشنبه‌سوری در سال‌های قبل در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال بودند. امسال با توجه به اینکه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، با آموزش و پرورش تهران هماهنگ کرده‌ایم تا محتوای آموزشی، بنر و پوسترهای پیشگیرانه را بر روی پلتفرم‌های مجازی از جمله سامانه شاد بارگذاری کند. همچنین با امور مساجد، شهرداری‌ها و ارگان‌های مختلف هم ارتباط گرفتیم و مطالب آموزشی را برای آنها ارسال کردیم.

رئیس اداره آموزش اورژانس تهران گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از موارد آموزشی پیشگیرانه در پایان سال که در فضای مجازی بارگذاری شده است، بازدید کرده‌اند.

سخنگوی کمیته چهارشنبه‌سوری اورژانس تهران خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ حدود ۴ هزار مصدوم داشتیم و سال ۹۷ آمار مصدومان کم شد و در سال گذشته (سال ۹۸) به دلیل کرونا، این آمار بسیار پایین بود اما متأسفانه باید بگویم نقص عضو و فوتی‌های سال گذشته نسبت به سال قبل آن افزایش داشت.

وی تصریح کرد: از اول اسفند امسال در تهران ۷ مأموریت مرتبه با چهارشنبه‌سوری داشتیم که این مأموریت‌ها ۱۱ مصدوم داشت که از این ۱۱ مصدوم ۹ نفر به بیمارستان انتقال یافتند و ۲ نفر در محل درمان شدند. همه این مصدومان آقا بودند.

کد خبر 589688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha