رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه هم اکنون ۳۵۰ نفر در کشور درگیر ویروس انگلیسی شده‌اند، اظهار کرد: این ویروس به کوه یخ تبدیل شده و لازم است که از خودمان در برابر این کرونای جهش‌یافته مراقبت کرد.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران عصر امروز در جلسه هفتگی ستاد کرونای استان تهران که گفت: در همه استان های کشور رد پای این ویروس جهش یافته و خطرناک وجود دارد و اگر مراقبت نباشیم، مبتلایان این ویروس در کشور افزایش چشمگیری خواهند داشت.

وی افزود: سرعت سرایت، انتقال و مرگ و میر این ویروس بسیار بالا است و در مراکز پرازدحام و بسته سرایت پذیری این ویروس خیلی بالا است.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان تهران ادامه داد: به جز خوزستان، بقیه استان های کشور موج سوم کرونا را پشت سر گذاشته‌اند. گرچه میزان مبتلایان به کرونا در اسفندماه کمی کاهشی بوده اما سفر رفتن مردم می‌تواند این آمار را در هفته‌های دوم و سوم فروردین افزایش دهد.

به گفته وی، شهر تهران در ایام نوروز بیشترین مسافرپذیری را برای سایر استان های کشور دارد که این بالاترین خطر است و افراد با سفر به استان های دیگر ویروس را پس از پایان تعطیلات به تهران منتقل کنند و این یک تهدید بزرگ برای کلانشهر تهران است.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر چقدر به روزهای پایانی اسفند نزدیک می شویم، نظم پذیری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تهران کاهش پیدا می کند و باید مراقب این شلوغی و ازدحام در مراکز خرید پایتخت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط فعلی کودکان بیشتر در معرض خطر قرار دارند و گزارش های اسفندماه نشان می دهد که میزان مبتلایان، بستری ها و حتی مرگ و میر در سنین ۳۰ تا ۶۰ سال کاهشی بوده است.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان تهران تاکید کرد: بهترین و موثرترین راه مبارزه با ویروس جهش یافته کرونا سفر نرفتن و همچنین حضور نیافتن در اماکن پرازدحام و فضای بسته است که از مردم می خواهم امسال نیز از سفر خودداری کنند.

به گفته وی، در نیمه اسفندماه میزان مبتلایان و بستری ها در بیمارستان های دولتی تهران کاهشی بوده که باید از شرایط نسبتا پایدار مراقبت کنیم.

کد خبر 589576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha