با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، شهردار تهران، رئیس دانشگاه تربیت مدرس و شهردار منطقه ۶ تهران، مرکز نوآوری و کسب‌وکار جوانه و ناحیه نوآوری مدرس افتتاح و از ۲ المان مختلف که در ناحیه نوآوری نصب می‌شود، رونمایی شد. 

نوآوری و کسب‌وکار جوانه

همشهری آنلاین-معصومه حق جو: در این مراسم که از ماکت و کتاب ناحیه نوآوری از نظریه رونمایی شد، تفاهم‌نامه‌های پارک با موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، پارک و خانه سرباز صلح ایران، پارک با شتاب‌دهنده سکو،  پارک با پژوهشکده سوانح طبیعی به نمایندگی بنیاد مسکن تبادل شد. در این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای هم میان سامانه ورزش شهروندی و سازمان ورزش شهرداری تهران امضا شد. 

قرار است در مرکز نوآوری و کسب‌وکار جوانه با حضور ۸ شتاب‌دهنده در حوزه‌های مختلف پاتوقی برای دانشجویان صاحب ایده و استارت‌اپ‌ها، واحدهای فناور و تیم‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت مدرس فراهم شود تا بتوانند ایده‌های خود را پرورش بدهند و کسب و کار مناسبی راه‌اندازی کنند. 

مقرر شده است بخشی از منطقه ۶ با عنوان ناحیه نوآوری مدرس در نظر گرفته شود و شبکه‌ای بین سازمان‌ها، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی مختلف در آن ایجاد شود. بر این اساس، ۱۳ شتاب‌دهنده در حوزه های مختلف در مرکز نوآوری دانشگاه تربیت مدرس مستقر می‌شوند تا با هدایت ایده‌های دانشجویان خلاق، استارت‌اپ‌ها، واحدهای فناور و تیم‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت مدرس در مسیر درست زمینه‌ای برای کسب وکارهای نوپا فراهم کنند. 

در این تفاهم‌نامه‌ها شهرداری منطقه ۶ مقرر شده بر اساس قرارداد ناحیه نوآوری تربیت ‌مدرس، به هر نوآوری که برای ایجاد استارت‌اپ‌ و شرکت دانش‌بنیان در محدوده اطراف دانشگاه تربیت‌مدرس برنامه داشته باشد، کمک کند.

مرکز نوآوری و کسب و کار جوانه دانشگاه تربیت مدرس در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع میزبان ۱۰ شتاب‌دهنده و ۶۵ تیم در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، گردشگری، رسانه، فناوری‌های نرم و خلاق، فناوری ارتباطات و اطلاعات و گیاهان دارویی است.

کد خبر 589377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha