برای حمایت از ایده‌های بکر و خلاقانه در حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اولین شتاب‌دهنده و خانه خلاق مستمر در شهرداری تهران در مرکز توتیای منطقه ۱۰ مستقر شد.

بهاره خسروی

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ١٠ با اعلام این خبر گفت : «یکی از توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول یک دهه گذشته با توجه به مسائل اقتصادی و تاکید بر توانمندی‌های داخلی و تولید ملی است. در این راستا، ایشان امسال را به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.»
به گفته «رضا شرفی» شهرداری منطقه تلاش برای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین اجرایی‌سازی برنامه‌های شهردار تهران و اولویت‌های مدیریت شهری، رویکرد توانمندسازی شهروندان به‌ویژه نوجوانان و جوانان را در پیش گرفته است.
او با بیان اینکه منطقه ۱۰ می‌کوشد به‌عنوان برند کارآفرینی در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران معرفی شود، ادامه داد : «شهرداری منطقه در بهمن سال گذشته و همزمان با ایام دهه فجر، اقدام به افتتاح مرکز تسهیل و توسعه کسب‌وکار و کارآفرینی اجتماعی (توتیا) کرد. »
شرفی هدف اصلی از افتتاح و راه‌اندازی مرکز توتیا را کمک به اقتصاد شهرداری و ترویج نوین کارآفرینی برای شهروندان دانست و توضیح داد : «در مرکز توتیای منطقه ۱۰، اولین شتاب‌دهنده مستقر و همچنین اولین خانه خلاق مستمر در شهرداری تهران در حال فعالیت است. »
پیاده‌راه کارآفرینی، دوره بچه‌های ثروت‌ساز، دوره معلمان آینده، همایش سه‌شنبه‌های کارآفرینی، دوره‌ مدرسه اشتغال، طرح نذر حاج قاسم، رویداد مسابقه ایده‌پردازی، همایش کسب‌وکار و کارآفرینی و رونمایی از کتاب «واکسن موفقیت» از جمله برنامه‌های موفق خانه خلاق شتاب‌دهنده ذوق است که رضا شرفی به آن اشاره کرد.
شهردار منطقه ١٠ در پایان، طراحی و ساخت پلتفرم محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۰، طراحی و ساخت پلتفرم همیار آموزش برای آموزش و پروش منطقه ۱۰، طراحی و ساخت پلتفرم دیار و مهر ایمان برای منطقه ۱۰، طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم ورزش ۱۰ (اطلس ورزشی منطقه ۱۰) و طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم تکیه ۱۰ را از جمله پروژه‌های هوشمندسازی خانه خلاق و نوآوری مرکز توتیا برای منطقه عنوان می‌کند.

کد خبر 701508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha