رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تزریق واکسن رازی کوو پارس به ۱۳ داوطلب گروه اول تست بالینی این واکسن انجام شده و به زودی به ۱۲۰ داوطلب دیگر مرحله اول تست بالینی انجام خواهد شد.

واكسن كرونا - تزريق

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر جلیل کوهپایه‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست ستاد کرونای تهران با محوریت واکسن کرونا اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال کار این مرحله نیز به اتمام برسد. 

وی ادامه داد: فاز اول تست انسانی واکسن رازی کووپارس به عنوان یک واکسن نو ترکیب از ۱۰ اسفند ماه آغاز شد و تاکنون واکسن به ۱۳ داوطلب از گروه اول این مرحله تزریق شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد تاکنون هیچ‌گونه عارضه‌ای در داوطلبانی که واکسن رازی کووپارس را دریافت کردند، مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: بعد از اجرای موفقیت‌آمیز فاز اول واکسن کووپارس مرحله دوم آن واکسن با دو گروه ۲۵۰ نفری آغاز خواهد شد که امیدواریم بعد از اخذ مجوز توسط سازمان غذا و دارو فاز سوم این واکسن به شکل تولید انبوه آغاز شود.

۲ واکسن کرونا مرحله حیوانی را پشت سر گذاشتند

رییس بیمارستان بقیه‌الله تهران در ادامه این مراسم اظهار کرد: تولید ۲ واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در حال انجام است که مرحله حیوانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

حسین صمدی ادامه داد: یک واکسن با استفاده از ویروس کشته و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دیگری به عنوان واکسن نوترکیب که با حمایت سپاه در حال طی کردن مراحل تولید خود هستند.

وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۰ بیمار کرونای در این بیمارستان بستری شده‌اند که اقدامات درمانی خوبی بر روی آنها انجام گرفته است.

او با اشاره به اینکه میزان فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در این بیمارستان در حدود ۱۰.۸ درصد بوده که به نظر می‌رسد جزو کم‌ترین آمار در بیمارستان‌ها باشد.

صمدی‌نیا بیان کرد: در حال حاضر ۵ درصد از کارمندان واکسن روسی اسپوتنیک وی را تزریق کرده‌اند و خوشبختانه تا به امروز هیچ عارضه‌ای در آنها دیده نشده است و از فردا وارد فاز دوم تزریق واکسن خواهیم شد.

وی افزود: ما اولین بیمارستانی بودیم که وارد مرحله پلاسمادرمانی شده‌ایم و تاثیر خوبی بر روی بیماران کرونایی داشته است.
 

کد خبر 589337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha